Stefánia
0 °C
3 °C

Hivatalos: lehúzósak az autókölcsönzők

2014.08.13. 10:43

Trükköznek a nagy autókölcsönző vállalatok az uniós állampolgárokkal. Az Európai Bizottság korábban már felszólította a hat legnagyobb céget, hogy hagyjanak fel a diszkriminatív viselkedéssel, ennek a kérésnek azonban nem mindegyik tett eleget. Most nyilvánosságra hozták azt a levelet, amelyből az is kiderül, hogyan húzzák le ezek a cégek az ügyfeleket – írja a Napi.hu.

Melyik ez a hat cég?

A Sixt, az Enterprise, a Goldcar, a Europcar, a Hertz és az Avis.

És miért húzzák le az embereket az Európai Bizottság nyílt levele szerint? Hát úgy, hogy az online autóbérlésnél diszkriminatívan szolgáltatnak, azaz különböző tagállamok fogyasztóinak más-más áran adják a szolgáltatást

A bizottsághoz eljuttatott panaszok kiemelték azt az átirányításos módszert, ami az ügyfél IP címének azonosítását követte - az IP cím ugyanis megakadályozhatja az ügyfelet, hogy az online foglalását befejezze. Az átirányítás nélkül az ügyfél teljesen más árajánlatot kapott azután, hogy beírta a lakóhely szerinti országát az adott autókölcsönző cég honlapján.

Egy közelmúltbeli példát említve a közlemény megjegyzi, hogy

egy ügyfél kétszer akkora árat látott azután, hogy más lakóhelyt írt be.

Néhány autókölcsönző megfelel a nem-diszkriminatív elvnek, de ez nem teljesen igaz az egész szektorra - emeli ki az Európai Bizottság. Miután az Európai Bizottság hat cégvezetőnek elküldött levele nem eredményezte ezen gyakorlat hatékony és átfogó vizsgálatát, ezért a javaslattevő-végrehajtó szervezet úgy döntött, hogy nyilvánosságra hozza a levelet a fogyasztók érdekében.

A közlemény szerint a bizottság arra kéri a fogyasztókat, hogy legyenek körültekintőek és keressék a versenyképes áron kínált jó szolgáltatásokat az EU egységes piacán, a tagállamok hatóságait pedig arra kéri, hogy a rendelkezésükre álló minden eszközzel biztosítsák az uniós és nemzeti törvények betratatását a fogyasztói jogok védelmében.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatához (European Consumert Centers Network) beérkező panaszoknak mintegy 5,5 százalékát teszik ki az autókölcsönző és -lízing vállalatokkal kapcsolatosak. Ezek közül a leggyakoribbak az ugyan azon cég országonként eltérő árajánlatai közötti jelentős különbségek.