Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Így szívatta meg a Greenpeace a Legót és a Shellt

2014.10.09. 17:14

Már minden úgy tűnt, hogy rendbe jönnek a dolgok a Lego háza táján: a Lego-film megjelenése után olyan jól ment a cégnek, hogy árbevétel alapján a Lego lett a világ legnagyobb játékgyártója.

Aztán jött a Greenpeace, és csinált egy paródiavideót a Lego és a Shell együttműködéséről, aminek a hatására a vállalat vezérigazgatója, Jørgen Vig Knudstorp közleményt adott ki, amelyben azt írta, a cég nem fog szerződést hosszabbítani a Shellel, írja a Quartz.

A Shell és a Lego szerződésének értelmében egyébként egy ideje 26 ország Shell-kútjai árusították a Lego termékeit, ami 110 millió dollárt hozott a Legónak a konyhára.

Láthatóan Knudstorp sem örült a döntésnek: a közleményben megjegyezte, hogy nem tartja fairnek, hogy a Greenpeace a Legót is belekeverte a Shell ellen vívott háborújába. Az igazgató arról is írt, hogy ez azokat is rossz színben tünteti fel, akik élvezik a kreatív játékot, ami egyébként a Lego által előszeretettel használt kifejezés.

Bár ezt Knudstorp bizonyára jobban tudja, de azért kicsit képmutatásnak tűnik úgy beállítani a dolgot, hogy a Shell-biznisznek az volt a célja, hogy még többen tapasztalhassák meg a kreatív játék élményét, és nem az, hogy a Lego még többet adjon el a játékaiból. Arról nem is beszélve, hogy a magát társadalmilag nagyon érzékenynek beállító cég játékai részben petróleumból készülnek.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?