János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A választások előtt átadták az M3-ast

2014.10.10. 13:03

Most adták át ünnepélyesen az M3-as autópálya új, a 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó, 11,9 kilométer hosszú szakaszát, írja az MTI.  A kétszer kétsávos sztrádarész nettó 15,5 milliárd forintból épült, aminek 85 százaléka uniós forrás.

Közgép, Magyar Aszfalt, Colas 

Az építést a közbeszerzésen nyertes M3 KRASZNA 2012 Konzorcium (Magyar Aszfalt Kft., KÖZGÉP Építő-, és Fémszerkezetgyártó Zrt., Colas Hungária Zrt.) végezte. A beruházás a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként 85 százalékban uniós pénzből valósult meg.

A pályaszakasz a csengersimai magyar–román határátkelőre vezető 49-es főút mellett fekvő Őr határából indul és Papost, Pusztadobost és Nyírparasznyát érintve éri el Vásárosnaményt.

Az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között két szakaszban épült ki. Az első, 33,8 kilométer hosszú autópálya szakasz Nyíregyházától a 49-es út mellett lévő Őr községig tart, ezt 2013 elején lett kész. Ez a szakasz az akkor nettó 31,9 milliárd forintért épült meg.

Terület, élet, munkaerő, az van

Az átadáson Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, hogy az autópálya nemcsak az anyaországban élőknek fontos, hanem a határon túliakat is közelebb hozza a nagyvilághoz.

„Ezzel az autópályával nemcsak egy utat adtunk át, hanem felhívtuk a befektetők figyelmét erre a térségre” – fogalmazott a miniszter. Seszták még többet is mondott, szerinte ez az út bizonyítja, hogy van még terület, élet, munkaerő Magyarország északkeleti részében is.

Itt jön Európa a keleti végekre

Czomba Sándor államtitkár ennek kapcsán arról beszélt, hogy most évtizedes álmuk teljesült a szatmári és beregi embereknek. Remélhetőleg az új út bekapcsolja majd ezt a térséget Magyarország és Európa vérkeringésébe is – hangsúlyozta az államtitkár. Czomba Sándor azt is elmondta, hogy nagyon fontos, hogy az autópálya segítségével új munkahelyek jöjjenek létre ebben a régióban.

Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) részéről annyit tett mindezekhez hozzá, hogy tavaly az építkezés 350 napot vett igénybe, és az autópálya a vele párhuzamosan futó, nagy forgalmú, 41-es főutat tehermentesíti.

Az új sztrádaszakaszt péntek délben nyitják meg a forgalom előtt, és péntek éjfélig ingyen lehet használni.

A tervek szerint Vásárosnaménytól a 22 km-re elhelyezkedő ukrán határig autóútként folytatódik majd az M3-as, valamint M34-es néven Záhonyig is terveznek egy új autóutat, teszi hozzá a Portfolio. Ezeknek a beruházásoknak azonban egyelőre ismeretlen a dátuma. Hasonló módon, először autóútként tervezik az M49-est a csengeri román határig.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!