Visszafogta termelését az esztergomi Magyar Suzuki, mondta a Napi Gazdaságnak Ruska Viktória, a cég kommunikációs vezetője. A gyárban egy ideje a korábbi kettő helyett egy műszakban dolgoznak, és ez már így is marad az év végéig.
A döntés hátterében két tényező húzódik meg.
- Jelenleg csak két modell, az S-Cross és a Swift készül Esztergomban, miután megszűnt a Splash modell, valamint az eredeti SX4 gyártása.
- A másik ok, hogy egy újabb autó gyártásának előkészítése is folyik, amihez állítani kell a gyártósorokon, a gépeken. Az új modell, a Vitara lesz, a sorozatgyártása a jövő év elején kezdődik.
A Suzukinál arra számítanak, hogy ennek ellenére is hozni tudják a 2014-re kitűzött gyártási darabszámot, azt tervezik, hogy körülbelül 150 ezer autó gördül le a gyártószalagról ebben az évben. Ruska szerint az új modell sorozatgyártásának elindítása után ismét szükség lesz a két műszakra.
Korábban a vezess.hu azt írta, Európa nem tartozik a Suzuki elsődleges piacai közé, az itt eladott 150 000 autónál Indonézia (160 000) és Kína (235 000 db) jóval több autót vesz fel. Bővülésben viszont a magyar piac jól áll, az elmúlt évben 19 százalékkal több, összesen 3933 személyautót adtak el nálunk a Suzuki-márkakereskedők.
A piaci részesedés a 3,5 százalékos mélypont után három év alatt 7,1 százalékra nőtt, míg a gazdasági visszaesés előtti időkben 20 százalék körül volt. Más a helyzet Pakisztánban, ahol a Suzuki tavaly az összpiac 55 százalékát uralta 77 ezer autó eladásával. Magyarországon a cég továbbra is a fővároson kívül és a magánvásárlók körében erős, az állami tendereken a Suzukinak eddig nem nagyon sikerült labdába rúgnia.