Sajátmárkás? Már teszem is a kosárba
Eléggé ráálltunk a sajátmárkás termékekre a Nielsen felmérése szerint. Tíz megkérdezettből heten mondták, hogy javult a sajátmárkás termékek minősége, a fogyasztók háromnegyede szerint az árérték arány is egészen rendben van.
A saját márkás termékek teljes forgalmának legnagyobb része, kétharmad körüli aránya diszkontokra jut. Magyarországon a Nielsen által mért élelmiszerek teljes – értékben mért - forgalmából kereskedelmi márkás árucikkek a legnagyobb arányt állateledelnél, mélyhűtött árunál az első félév során; 57, 53, illetve 36 százalékkal. Ezek a mutatók 1-3 százalékponttal nagyobbak, mint tavaly január-június között.
Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül háztartási papírárukra jutott értéket tekintve a legmagasabb arány, 47 százalék, valamint babaápolási cikkekre 35 százalék. Előbbieknél a mutató 4, utóbbiaknál 3 százalékponttal emelkedett a tavalyi első félévhez viszonyítva. Viszont a női higiéniai termékeknél a saját márkák 15 százalékos aránya 1 százalékpontnyi csökkenést jelez, egyik első félévről a másikra.
Egy-egy lánc egyébként elég jó versenyelőnyt érhet el a sajátmárkákkal, tartósan magához tud kötni vele vásárlókat, ha rászoktatja őket.