Többet vásárolna a magyar
Magyarországon a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe az elmúlt évet 54 ponttal zárta, ami két ponttal kevesebb, mint a harmadik negyedévi adat. A tavalyelőtt elindult lassú, de biztos növekedést most először csökkenés követte. Igaz, a legutóbbi index még mindig nagyobb, mint a megelőző három év negyedik negyedéveiben.
Így alakult az index három összetevője a harmadik negyedévhez képest:
- erősödött a vásárlási kedv, a többé-kevésbé optimista válaszadók aránya 16 százalékos aránya 20 százalékra emelkedett.
- Viszont a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben kedvezően; ez mínusz 1 százalékpont a harmadik negyedévhez viszonyítva.
- Hagyományosan legmagasabb a mutató a személyes pénzügyi helyzet megítélésében, az előttünk álló tizenkét hónapot tekintve. A többé-kevésbé kedvező kilátásokat említő válaszadók harmadik negyedévi 23 százaléka 22-re csökkent.
A módszertanról
A Nielsen globális felmérését a fogyasztói bizalomról 2014. november 10.-28. között végezték. Több mint 30 ezer internetet használó fogyasztót kérdeztek meg hatvan országban; Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában. A minta mindegyik országban reprezentatív az Internet-használók kora, valamint neme szempontjából, és maximális hibahatára plusz-mínusz 0,6 százalék. A felmérés csak az Internet-hozzáféréssel rendelkezők fogyasztási szokásait veszi számba.Az Internethez hozzáférők aránya országonként változik.
A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végzi, ahol az Internet penetrációja legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik Internet-hozzáféréssel.Kínában a fogyasztói bizalmi index felmérését speciális módszerrel végezte a Nielsen, 3 500 személy megkérdezésével. A Nielsen Globális Omnibusz Kutatása 2005-ben indult.