Az Európai Bizottság nem vizsgálta, hogy kartelleztek-e az M4-es autópálya építői, így biztos, hogy nem ezért állította le a kormány az építkezést – derítette ki a 444.hu. Lázár János és Seszták Miklós miniszterek kedden rendelték el, hogy azonnali hatállyal állítsák le az M4-es Fegyvernek és Abony közötti szakaszának építését, mert az Európai Bizottság szerint az építő cégek kartelleztek.
A 444 megkérdezte az Európai Bizottságot erről, és azt a választ kapták, hogy
A tenderezést nem kérdőjeleztük meg
Az EB már csak azért sem foglalkozik azzal, hogy kartelleztek-e az építő cégek, vagy sem, mert erre a beruházásra, akárhogy is szerette volna a kormány, az EU nem adott pénzt. Erre Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár még szerdán azt mondta, hogy nem is hivatalosan, hanem informálisan, szakértői szinten szóltak a gyanúról. Az EB válaszának fényében azonban úgy tűnik, hogy az egész kartellgyanú kamu.
Ettől még persze nincs kizárva, hogy az öt építő cég,
- a Colas,
- a Strabag,
- a Swietelsky,
- a Közgép
- és az A-Híd,
amelyek közös tenderrel nyertek, tényleg kartelleznek. Ezzel kapcsolatban Jávor Benedek, a PM európai parlamenti képviselője tett feljelentést az európai csalás elleni hatóságnál, az OLAF-nál, szerinte ugyanis gyanúsan drágán, több mint 4 milliárd forintért akarták megépíteni ezt a szakaszt, de az OLAF ezzel nem foglalkozhatott, mert a projektben nincs EU-s forrás.
Így biztos, hogy valami más oka lehetett annak, hogy a kormány leállította ezt az építkezést, ami már javában zajlik, de hogy ez mi lehet, azt egyelőre nem tudjuk.