M4: árulkodtak a kartellről a GVH-nak
További Gazdaság cikkek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megerősítette az MTI-nek, hogy az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek közötti szakaszának építése során érkezett bejelentés a felmerült kartellgyanúval kapcsolatban a versenyhatósághoz. Arra a kérdésre, hogy a bejelentést ki tette, illetve hogy indít-e vizsgálatot a versenyhatóság, a GVH nem válaszolt.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára múlt héten azt mondta az Indexnek, hogy a kartellgyanút az EU regionális főigazgatóságának egyik vezető munkatársa fogalmazta meg.
Csepreghy szerint az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források felhasználásával építette volna meg, mivel egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról van szó. Az Európai Bizottság 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és a bizottság szakértőivel együttműködve megkezdte a projekt átdolgozását, hogy újra benyújthassa azt elfogadásra az Európai Bizottságnak.
A bejelentés után néhány nappal a 444.hu kérdésére az Európai Bizottság azt válaszolta, hogy nem vizsgálták, hogy kartelleztek-e az M4-es autópálya építői, így biztos, hogy nem ezért állította le a kormány az építkezést.
A kormány közben leállította az M4-es építését, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek a kormányhatározat értelmében vissza kell szereznie a 22 milliárdos előleget, amúgy összesen eddig 60 milliárdot fizettek ki a cégeknek. Csepreghy Nándor helyettes államtitkár szerint ha nincs EU-pénz, akkor nem lesz autópálya, de van másik terv is Szolnok bekötésére. Most átvizsgálják a NIF-et, a pályázókat és az összes számlát is, az uniótól pedig azt várják, álljanak elő konkrétumokkal.
Az autópálya-építésről, annak leállításáról és az előzményekről itt olvashat részletesebben.