Május végéig döntenek a M4-esről
![D BJ20150327002](http://kep.index.hu/1/0/825/8256/82561/8256175_3bf20e389779dfd7e2b5f9a974811a2c_wm.jpg)
Több megoldás is napirenden van, ami lehetővé tenné Szolnok bekötését az autópálya-hálózatba, és ezek közül az egyik az M4-es megkezdett építésének folytatása. Seszták Mikló fejlesztési miniszternek május 31-ig kell megvizsgálnia, hogy mi a legjobb megoldás az ügyben"-
– válaszolta a Magyar Nemzet kérdésére a Miniszterelnökség. A lap arra is rákérdezett, hogy eddig mennyit költött a magyar állam a projektre, ami egyékbént a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szerint harminc százalékig készült el eddig. A Miniszterelnökség tájékoztatása szerint eddig hatvan milliárd forintot költöttek el a beruházásra, amiből 40 milliárd munkaköltség, 20 milliárd viszont olyan előleg, amit a NIF visszakövetel.
A lap kérdésére, hogy kit terhel a felelősség a feleslegesen elköltött milliárdokért a Miniszterelnökség azt válaszolta, hogy az építkezések szerte az EU-ban azelőtt kezdődnek el, hogy az Európai Bizottság rájuk bólintana. "Ha a nagyberuházásokkal minden esetben meg kéne várnunk az EB jóváhagyását, akkor soha nem épülne semmi, mert ez a folyamat akár éveket is igénybe vehet. Ezen a rendszeren nem lehet változtatni, ez az uniós eljárás az Európai Unió mind a 28 tagállam gyakorlatában" - írta a Miniszterelnökség.
A NIF egyébként korábban arról tájékoztatta a lapot, hogy egyelőre nincs szó az eddig mégépült létesítmények lebontásáról, most azt mérik fel, hogy mennyibe fog kerülni az őrzés és az állagmegóvás. Becslések szerint ez évente több millióba is kerülhet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)