Kevesen panaszkodnak a banki elszámolásra

2015.05.12. 20:02

A kiküldött 2 millió elszámolási értesítő miatt néhány ezren reklamáltak a hitelintézetüknél és mindössze 300 jogorvoslati kérelem érkezett eddig a pénzügyi békéltető testülethez - mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője, az M1-nek kedden.

A banki elszámolásával elégedetlen hiteladós háromlépcsős jogorvoslattal élhet: 

  • előbb a bankjánál kell kezdeményeznie a probléma megoldását, 
  • ezt követi a pénzügyi békéltető testület előtti eljárás,
  • és aki ennek a döntésével elégedetlen, az a lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz fordulhat.

A békéltető testület három esetben jár el: ha számszaki hiba volt az elszámolásban, ha nem érkezett meg az elszámolási értesítő, illetve ha a panasz kivizsgálását annak elkésettsége miatt utasította el a bank. A többi  esetben - például ha az adóstársak egymással vitatkoznak - nem illetékes a testület - mondta Binder István.

A műsorvezető idézte Rogán Antal Fidesz-frakcióvezetőt: a hiteladósok felének csökkent, egynegyedüknek változatlan maradt a törlesztő részlete az elszámolás után. A szóvivő ehhez annyit tett hozzá, hogy átlagosan mintegy 16 százalékkal csökkentek a törlesztő részletek, 48 ezer szerződés az elszámolással megszűnt, az árfolyamgátasok öthatodának pedig a gyűjtőszámlája szűnt meg.