A kezdeti 90-100 milliárd forintról 30-50 milliárd forintra szelídült az Európai Bizottsággal sok éve húzódó ún. aszfaltügy potenciális bírságának az összege, tudta meg a Figyelő a tárgyalásokra rálátó forrásból.
A lap szerint jó lenne sietnie a magyar kormánynak a Bizottsággal folytatandó egyeztetéseken, mert a pénzügyi korrekcióval érintett összeg mögé nem lesz elég időnk betenni más magyar útfejlesztés költségét. A lap szerint az aszfaltügybeli vitánál is nagyobb kihívás lesz utólag alátámasztani majd a négyes metró, illetve az alacsony forgalmú autópályák hasznosságát a Bizottság felé.
Az Európai Bizottság és a magyar kormány között évek óta zajlik egy feltételezett versenykorlátozó szabály miatt a vita a már 2007 óta lebonyolított útépítések kapcsán. Tavaly nyári lapinformációk és egy készülő törvényjavaslat arról szólt, hogy 60-90 milliárd forint közötti lehet az a számlamennyiség, amelyet végül a Bizottság nem fizet ki a magyar szerveknek ezekre a fejlesztésekre.
A Portfolio tavaly novemberben azonban arra figyelmeztetett, hogy a magyar szervek alábecsülik az ebből az ügyből fakadó költségvetési veszélyt, mert akár 150 milliárd forintos is lehet a pénzügyi korrekció mértéke. Burkoltan ugyanerre figyelmeztetett egy idén februári, Magyarországgal foglalkozó brüsszeli elemzés is.
A Figyelő arról ír, hogy a kezdeti 90-100 milliárd forint helyett 30-50 milliárd forintra szelídült a potenciális bírság összege, igaz a lap sem közli, hogy mennyi lehet a vitatott számlaállomány és a pénzügyi korrekció mértéke.