További Gazdaság cikkek
- Index-információ: fideszesek fúrják Navracsics Tibort, pedig megmentett 65 milliárd forintot
- Rendszeresen ütik a magyar kormányt háborús álláspontjáért, pedig még dobogón sem vagyunk
- Czomba Sándor: Mintegy 200 milliárd forint áll rendelkezésre az ifjúsági garanciaprogramban
- Üvöltő fájdalom euróban rendelni bármit is, olyat lépett a forint
- Megállapodást írt alá a Mol, új cég született
Iszonyatos pusztítást hagyott maga után a szerdai vihar: fákat csavart ki, házakat, autókat rongált meg. A délutáni csúcsidőszakban 189 riasztást kaptak a mentők a fővárosból és környékéről, jellemzően ledőlt fák, leesett faágak, kő- és üvegtörmelékek, a szél által felkapott tárgyak okoztak sérüléseket és károkat.
Az általunk megkérdezett biztosítók még gyűjtik a kárigényeket, az ugyanakkor már most látszik, hogy a végső számla milliárdos lehet. A Generali délelőtt még csak előzetes adatokkal tudott szolgálni, náluk 10 óráig 1100 bejelentés érkezett a szerdai viharok kapcsán, melyek összértéke meghaladja a 200 millió forintot.
Az Aegonhoz közel 800 kárbejelentés érkezett 10 óráig, a kárigény közel 200 millió forintot tesz ki. A legtöbb kárbejelentés Budapestről, Pest megyéből és Székesfehérvárról érkezett. A bejelentések többsége viharkárról szólt, de sokan jelentettek jégkárt is, és viszonylag sok helyen történt beázás.
A kárbejelentéseket érdemes minél hamarabb, lehetőleg három napon belül megtenni, aki halogatja a bejelentést, még nőhet a kár, és ez biztosan egy vitás pont lehet a kártérítésnél. Ahogyan sok esetben a kár felelősének megtalálása is időigényes lehet. Egy-egy ledőlt reklámtábla, oszlop esetén felmerül, hogy megfelelően volt-e rögzítve, és ha nem, akkor az kinek a hibája. Ezekben az esetekben hosszúra nyúlhat az egyezkedés a biztosítóval.
Gyakori egyébként, hogy még meglévő biztosítás ellenére is csalódás a kártérítés, nagyon nem mindegy, hogy ki milyen értékre szerződött. És jópáran vannak olyanok is, akiknek egyáltalán nincs biztosításuk, ők vannak a legnehezebb helyzetben.
A Grupama is összeszedte a tanácsait a károsultaknak.
- Fontos a károk enyhítése! Annak érdekében, hogy meglévő károk mértékének további növekedését megakályozzuk, a helyszín megváltoztatható, a tetőre, kerítésre, gépjárműre dőlt fák, stb. elmozdíthatók, a beázás elkerülése érdekében ideiglenes fedés, fóliázás alkalmazható. Fontos, hogy a maradványokat ne semmisítsük meg a kárszakértő által végzett helyszíni szemléig!
- Segítség lehet, ha fotó készül az eredeti állapotról, a károsodott és a károkozó vagyontárgy állapotának dokumentálása céljából.
- A helyreállítás is megkezdhető, de fontos szempont, hogy az esemény rekonstruálható legyen, a cserélt részeket, maradványokat a kárszakértőnek be tudjuk mutatni. Ha kivitelező (pl. tetőfedő, köműves) állít helyre, fontos, hogy tételes és részletes elszámolásra kerüljön sor, minden esetben kérjünk számlát.
- A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a helyszíni szemle napján, vagy az azt követő napon kifizeti a biztosítótársaság, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság. A kisebb összegű vagyonkárokban lehetséges a telefonos kárrendezés.
- Amennyiben szemlézés szükséges, akkor is gyorsított ütemben végezhető a károk kifizetése.