Orosz offenzíva: megint Ladákkal támadják a magyarokat
A Lada visszatér Magyarországra, a magyar az első piac, amely Európában megkapta a forgalmazás jogát – írta pénteki számában a Napi Gazdaság.
Az orosz gépkocsik árusítása ősszel indul, de kocka Ladákat már nem lehet venni, az új modellek Renault–Nissan technikai alapokra épültek.
Néhány KSH-adat arról, hogy mekkora piaci részesedést vesztett el az orosz márka: 1985-ben közel félmillió, 2005-ben pedig még mindig negyedmillió Lada futott Magyarországon. Tíz évvel később, 2015-ben viszont már a túlnyomó többséget leselejtezték: csak 73 ezer Lada szerepelt magyar rendszámmal a nyilvántartásokban, és a meglévők átlagkora elérte 27 évet.
A hivatalos gyári vezérképviselet 2010-ben szűnt meg Magyarországon. Ez nem volt véletlen, mert ekkor már csak néhány tucat Lada kelt el évente. A JATO adatai szerint a Ladák újabb típusaiból a magyar piacon 2008-ban nyolcvanat, 2009-ben pedig mindössze harminchármat helyeztek forgalomba. Óriási volt a visszaesés, hiszen a rendszerváltás utáni években tízezer, 1994-ben csaknem 18 ezer autót adtak el egyetlen év alatt.