Mindent veszünk, ami hűsít
Megugrott a nyári szezonális termékek - a jégkrémek, ásványvizek, sörök és lédús gyümölcsök, valamint a hűsítő termékek forgalma a kánikula miatt - mondták el az MTI által megkérdezett kereskedők.
Az Auchannál a kánikulában az ásványvízforgalom másfélszeresére nő, a sör harmadával, az üdítőforgalom mintegy negyedével ugrik meg, a görög és sárga dinnyék iránti kereslet pedig másfél-kétszeresére emelkedik egy átlagos nyári naphoz képest. Ez mostanában például naponta mintegy 300 000 liter ásványvizet eladott ásványvizet jelent az Auchannál.
A CBA-nál nagyobb a szezonalitás, háromszorosára nőtt az ásványvizek és a sörök forgalma, utóbbi esetében a növekedés főként a péntekenként és szombatonként érzékelhető. Háromszor, négyszer több jégkrémet értékesítenek és a tavalyi év azonos időszakához képest negyedével-ötödével több görögdinnyét adnak el.
A Tesco 90 százalékkal több fagyit és jégkrémeket ad el tavalyhoz képest. A dinnye forgalma náluk a meleg napokon 15-20 százalékkal magasabb az átlagos nyári napokhoz képest.