Most már tényleg megépíthetik a ferihegyi vasutat
Sokadik nekifutásra, a 2020-ig tartó uniós ciklus terhére most már tényleg megépíthetik a ferihegyi gyorsvasutat, írta a Napi Gazdaság. Bár korábban szakértők is vitatták, van-e értelme oda vasutat építeni, miután a projektet nemzetgazdasági szempontból kiemeltté nyilvánította egy augusztusi kormányhatározat, egyre valószínűbb, hogy megvalósul.
Korábban három változatot vizsgált a kormány: metróként, zárt pályás gyorsvasútként vagy a meglévő vasúti hálózat kibővítésével juttathatók el az utasok a ferihegyi reptérre. A meglévő vasútvonaltól építendő kapcsolat korábban már szerepelt a tervek között: a ceglédi fővonalról Szemeretelep elágazásától a repülőtéri iparvágány segítségével kívánták elérni Ferihegy 2-t. Ekkor azonban végállomásként tekintettek a reptérre, míg a jelenlegi tervekben hurok szerepel. Ez azt jelenti, hogy a 100e vonalhoz kitérőt építenek, azaz a mellékvonal elválik a fővonaltól, eléri a repülőteret, majd néhány kilométerrel odébb visszatér a fővonalra.
A lap cikke szerint az elővárosi, illetve távolsági járatok egy része továbbra is a jelenlegi útvonalon haladhat, míg mások a repülőtérnél kialakítandó megállót is érintik. A beruházás érdekében tehát a 100a vonal két pontján kell olyan csomópontot építeni, hogy a reptér irányába tartó vonatok ne keresztezzék szintben sem a fővonalat, sem a Ferihegyre vezető autóutat. Emiatt, valamint a terminál megközelíthetősége érdekében valószínűleg egy vagy több darabon a felszín alatt kell vezetni a kitérő pályát.