Elég rosszul áll a Tesco szénája
A Tesco érdemben azon gondolkozik, hogy kivonuljon-e Magyarországról, írja a Portfolio. Elég rosszul megy ugyanis a szekerük, tavaly a vállalat alapítása óta nem látott mértékű veszteséget értek el.
Ez jelentős részben annak volt köszönhető, hogy a brit piacon egyre jobban előretörnek a diszkontláncok, de egy könyvelési botrány és az árháború is megviselte a cég eredményességét. Ráadásul nem csak a brit, de más európai valamint ázsiai piacain is elképesztően éles versenyhelyzettel találkoznak mostanában, ezért a menedzsment lépéskényszerben van. Éppen ezért a Tesco pár hónapja elkezdte értékesíteni azokat az eszközeit, amelyek nem közvetlenül kapcsolódnak a kiskereskedelmi tevékenységhez, továbbá elkezdi eladni azokat a telkeket, amelyeket még nagyrészt a válság előtt vásárolt meg azért, hogy majd az azokon felépített üzletein keresztül terjeszkedjen tovább.
Most kivonultak épp Dél-Koreából, de az ottani boltjaikért kapott 4 milliárd font kevesebb, mint amennyit az elemzők vártak volna ebből az üzletből.
A Tesconak 1110 áruháza van Kelet-Európában, amelyek összesen 6,45 milliárd fontnyi bevételt generálnak. Egyes vélemények szerint a kelet-európai üzletek (a magyar, a cseh, a szlovák, a lengyel és a török piacon) viszont nem túl vonzóak a lehetséges felvásárlók körében, mivel ebben a térségben nagyobb a verseny a német diszkontokkal.