Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben
– hangzott az olx.hu 2013-as reklámszlogenje. A Gazdasági és Versenyhivatal most 30 millió forintos bírságot szabott ki az oldalt üzemeletető Dante International Kft.-re, amiért semmilyen módon nem tudta igazolni a mondat második felének állítását, vagyis hogy az OLX piacvezető lenne.
A GVH szerint a piacelsőségi állítások – a teljesen szubjektív tartalmak kivételével – kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására, ezért nem állíthat magáról bárki csak úgy ilyesmit anélkül, hogy bizonyítani tudná. A hivatal az eljárás során azt vizsgálta, hogy pontosan mit jelent az apróhirdetési piac, illetve hogy mit jelent a piacvezető pozíció ezen a piacon.
A GVH megállapította, hogy nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére a vizsgált időszakban, és a Dante többféle tartalmat is társított és kommunikált piacelsőségéről. Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő reklámkampány hosszú ideig tartott és sok fogyasztót ért el. Viszont enyhítő körülményként vette figyelembe a Dante együttműködési szándékát. A bírság összegét a kommunikációs költségekre alapozták.