A fővárosi taxisok száma az elmúlt két évben, vagyis a fővárosi taxirendelet bevezetése óta hatszázzal csökkent, és így ma 4700 taxiengedély van forgalomban, ami még mindig meghaladja az optimális számot, az ugyanis 3800-4000 járművet indokolna, derül ki a Világgazdaság cikkéből. Ez azt is jelenti egyébként, hogy az elmúlt két évben nagyjából 600 taxi tűnt el Budapest utcáiról.
Közben az Uber tavaly november óta 55 ezerre növelte a felhasználói számát, és a cég közleménye szerint elég jól megy nekik. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a lapnak is azt mondta, amit korábban az Index kérdésére is elmondott már, tehát hogy nem az Uber népszerűsége miatt lehet lassabban taxit fogni Budapesten, hanem azért, mert fel van túrva a város.
Metál Zoltán arról is beszélt, hogy:
- többen arra számítottak, hogy a fix, kilométerenkénti 280 forintos tarifa bevezetésével kevesebben veszik majd igénybe a taxikat, de a taxirendelet hatályba lépése óta mégis többen taxiznak,
- ráadásul egyre többen intik le az utcán a taxikat, ami Metál szerint azt jelenti, hogy az emberek bíznak a szolgáltatásban.
- Egyre több az utóbbi időben a "mezítlábas" taxis, tehát az olyan sofőr, aki egyetlen fuvarszervezőhöz sem tartozik. Ez azért van, mert ők nem akarnak havi 60 vagy akár 250 ezer forintot kifizetni a cégeknek, amik nem is garantálnak meghatározott utasszámot.