Ismét lesz acélgyártás Diósgyőrön: egy miniacélmű és a hozzá kapcsolódó hengermű kezdi meg a termelést a Diósgyőri Ipari Parkban, a tervek szerint a jövőre, írj az MTI.
Aksam Barakat, a Miskolc Mini Mill projekt beruházója szerdán Miskolcon sajtótájékoztatón elmondta: a beruházás 60 millió euróba kerül, az új gyár közvetlenül 300-350, közvetve pedig mintegy 500 embernek ad majd munkát. A szír származású, szlovák állampolgárságú üzletember azt mondta, az új acélmű a legmodernebb technológiát alkalmazza, kevesebb energiát fogyaszt, a szén-dioxid-kibocsátása is kedvezőbb lesz a hagyományos acélgyárakénál.
A gyár éves kapacitása 320 ezer tonna hengerelt áru és buga lesz, a termékeket belföldön és külföldön is tervezik értékesíteni, elsősorban járműipari és fémfeldolgozó cégeknek. Barakat szerint bár a kivitelezéssel némileg csúszásban vannak, az ütemtervet tartani tudják. A technológia nyolcvan százaléka már elkészült, az olvasztósort az olaszországi Danieli Ltd. szállítja, a törökországi Germaksan Ltd. pedig a hengersort. A projekt generáltervezője a kassai Hutny Projekt Kosice.
A 60 millió eurós beruházáshoz az Eximbank 35 millió euró hitelt biztosít, a többi magánerő - jelezte a beruházó. Állami támogatást a projektre nem kértek. A diósgyőri kohászat, amelynek alapítása Fazola Henrik és fia, Fazola Frigyes nevéhez kötődik, több mint 240 év működés után 2009-ben szűnt meg. Az acélmű fénykorában, a 70-es évek végén, a 80-as évek elején évi egymillió tonna acélt termelt. Az új acélmű és a hengermű nem a tradicionális törzsgyár, hanem az onnan néhány száz méterre lévő, az egykori Diósgyőri Gépgyár területén kialakított Diósgyőri Ipari Parkban épül fel, barnamezős beruházásként.