Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Feltámad az Acélváros

2015.12.02. 17:12

Ismét lesz acélgyártás Diósgyőrön: egy miniacélmű és a hozzá kapcsolódó hengermű kezdi meg a termelést a Diósgyőri Ipari Parkban, a tervek szerint a jövőre, írj az MTI.

Aksam Barakat, a Miskolc Mini Mill projekt beruházója szerdán Miskolcon sajtótájékoztatón elmondta: a beruházás 60 millió euróba kerül, az új gyár közvetlenül 300-350, közvetve pedig mintegy 500 embernek ad majd munkát. A szír származású, szlovák állampolgárságú üzletember azt mondta, az új acélmű a legmodernebb technológiát alkalmazza, kevesebb energiát fogyaszt, a szén-dioxid-kibocsátása is kedvezőbb lesz a hagyományos acélgyárakénál.

A gyár éves kapacitása 320 ezer tonna hengerelt áru és buga lesz, a termékeket belföldön és külföldön is tervezik értékesíteni, elsősorban járműipari és fémfeldolgozó cégeknek. Barakat szerint bár a kivitelezéssel némileg csúszásban vannak, az ütemtervet tartani tudják. A technológia nyolcvan százaléka már elkészült, az olvasztósort az olaszországi Danieli Ltd. szállítja, a törökországi Germaksan Ltd. pedig a hengersort. A projekt generáltervezője a kassai Hutny Projekt Kosice.

A 60 millió eurós beruházáshoz az Eximbank 35 millió euró hitelt biztosít, a többi magánerő - jelezte a beruházó. Állami támogatást a projektre nem kértek. A diósgyőri kohászat, amelynek alapítása Fazola Henrik és fia, Fazola Frigyes nevéhez kötődik, több mint 240 év működés után 2009-ben szűnt meg. Az acélmű fénykorában, a 70-es évek végén, a 80-as évek elején évi egymillió tonna acélt termelt. Az új acélmű és a hengermű nem a tradicionális törzsgyár, hanem az onnan néhány száz méterre lévő, az egykori Diósgyőri Gépgyár területén kialakított Diósgyőri Ipari Parkban épül fel, barnamezős beruházásként.