Az MVM jól kitömte a Fidesz-közeli médiát

Z
2016.05.06. 09:25

Mint arról nemrég beszámoltunk, megújult a Magyar Villamos Művek, vagyis az MVM-csoport arculata. Ha esetleg lemaradt volna a hírről, hamarosan tudni fogja, mert a cégcsoport reklámjával lesz tele a város, a TV2,  az online és nyomtatott sajtó, főleg annak kormánypárthoz közelebbi része.

Az MVM ugyanis 300 millió forintból hirdeti új arculatát a Fidesz-közeli médiában.

A 444 kérte ki az MVM-csoport arculatváltására vonatkozó szerződéseket, amikből kiderült, hogy az egész projekt a kialakítástól a hirdetésig mind a kormánypártnál jól fekvő vállalkozók és cégek zsebét tömi ki. 

A tervezés még csak 16 millió forintba került:

  • Az arculat maga két hét alatt készült el a Szijjártó Péter külügyminiszterrel és Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel jóban lévő Kuna Tibor Trinity Communications nevű cégénél, ami arról híres, hogy Kuna másik kommunikációs cégével szokott versenyezni az állami megrendelésekért. Ezért a kéthetes melóért most 11,3 millió forintot kaptak.
  • A tervezéshez 5 millióért kutatta a fiatalok ízlését a Kutatópont nevű cég, ami Győri Tibor volt jogi ügyekért felelős miniszterelnökségi államtitkárhoz tartozik, és amit a kormánybarát Nézőpont Intézetből ismert Mráz Ágoston elemző vezet.

A kész arculatot aztán el kellett kezdeni megismertetni az emberekkel.

  • Tévészpotot például 133 millió forintért vett az MVM, csak a TV2-nél.
  • A nyomtatott és online sajtóban összesen közel 118 millióért hirdeti új arcát az MVM. Az összegből 40 millió landol Habony Árpád Modern Media Groupjánál, 23 millió jut a Ripostnak, 13,8 millió az Origo-csoportnak, 4,7 millió pedig a Pesti Srácok kiadójának.
  • Óriásplakátokra pedig 35 milliót költ az MVM. Az összeg egészét egy bizonyos ODEX Outdoor Expert Kft. kapta, amit a Habonnyal jó kapcsolatot ápoló és a TV2-nek műsorkészítőként és beszállítóként is dolgozó Rákosi Tamás vezet. 

(Borítókép: mvm.hu)