Az Uber 30 ezer aláírást gyűjtött össze tiltakozásul az ellen, hogy a kormány be akarja tiltani a szolgáltatást. Az aláírásokat pedig Árpa Attila lóháton, lovaskocsin szállította az Uber blokkolását forszírozó Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba.
Az Ubertől nem szokatlan külsőségek mellett a cég sajtótájékoztatót is rögtönzött az NFM előtt, amelyen azt hangoztatta: a tiltás helyett "21. századi szabályozási keretrendszert" kell alkotni a személyszállítás területén, amely "támogatja az innovációt, a fogyasztót állítja a középpontba, és illeszkedik az okostelefonok korszakához".
Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője azt mondta, a szolgáltatás 415 városban működik, és sehol sem blokkolják, ez nem is lehet jó irány. A cég szerinte nyitott a tárgyalásra, az egyeztetésre - írta az MTI. Úgy fogalmazott: körülbelül 150 ezer magyar felhasználója van az Ubernek, velük szemben áll az a "150 hangoskodó taxis", akik hétről-hétre próbálják sakkban tartani Budapestet.
Korábban Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy betilthatjáka mobilalkamazást. (Ennek esetleges technikai részleteiről itt írtunk.)
Be lehetne tiltani az Ubert?
Hogy lehetne elérni ezt Magyarországon? Ehhez még egy piacgazdaságban is évekre van szükség.
Ez utóbbi egy törvénytervezetben is szerepel. A tervezet szerint fél évre elvehetik az Uberezők jogosítványát és 200 ezer forintra büntethetik őket az engedély nélküli személyszállításért. Emellett 300 ezer forintra büntethetnék magát a diszpécserszolgálatot, és annak a szolgálatnak, amelyik a bírság ellenére is folytatja az engedély nélküli tevékenységét, egy évre elérhetetlenné tennék az alkalmazását és honlapját.
