1,5 milliárdot szakítottak tavaly a kormányközeli kommunikációs ügynökségek

2016.06.02. 16:47

Szinte hajszálra pontosan 700 millió forint osztalékot vett ki cégeiből Rogán Antal Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba - derült ki a cégek 2015-ös pénzügyi beszámolóiból. Szijjártó Péter közeli ismerőse, Kuna Tibor sem járt rosszul, ő 800 milliót kaszált két kommunikációs cégén. 

A Pasa park, egy életstílus

Az utóbbi időben állami közbeszerzéseken folyamatosan jól szereplő Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. 2015-ben összesen 5,3 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak és 700 millió forint adózott eredményt értek el, amit Csetényi Csaba - a cégek egyedüli tulajdonosa - február első napján keltezett alapítói határozatban osztalékként vett ki.

Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetőjének szomszédja két cége korábban sorra nyerte az állami kommunikációs tendereket, és ezeknek hála pár év alatt megsokszorozták a bevételüket. A Network 360 2014-hez képest majdnem megtízszerezte árbevételét, ami még akkor 590 millió forint volt, az idei viszont meghaladta a 4,6 milliárd forintot. Ugyancsak szépen teljesített Rogán Antal szomszédjának másik cége, az Affiliate Network.

Ez a cég megszázszorozta bevételeit,

2014-ben még csak 4,6 millió forint eredményt értek el, mára viszont az 740 millióra nőtt, amiből 240 millió forint osztalékot realizált az egyedüli tulajdonos, Csetényi Csaba.

Csetényi Csaba cégei intézik a Liget-projekt népszerűsítését több, mint 400 millió forintért, és ugyancsak 400 millióért segítik a Miniszterelnökség kommunikációját. A Network 360 és a Affiliate Network korábban a Magyar Olimpiai Bizottság 457 milliós közbeszerzését is megnyerte. Csetényi Csaba érdekeltségében tartozó cégek 2015-ben összesen tíz tendert nyertek. 2013-14-ben pedig összesen 15 alkalommal kaptak megbízásokat, a Magyar Nemzeti Banktól az Államadósság Kezelő Központig.

A múlt héten megjelent adatok szerint Csetényi cégei intézik az "Üzenjük Brüsszelnek" kampányt a 3,2 milliárdon keretösszegből, amit még korábban nyert meg. A 4,6 milliárd összértékű kommunikációs tenderből – majdnem 4 milliárd forintot nyertek el, például 500 millióért ők intézik mostantól a Miniszterelnökség belföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi feladatokat.

Milliárdokkal nőtt a bevétel

Hasonlóan jól ment az üzlet 2015-ben Kuna Tibornak, aki 630 millió forintot vett ki Trinity Communications nevű cégéből, további 250 milliót pedig a Young & Partnersből, írja a 444. Ez jelentős növekedés az előző évhez képest, amikor még csak 463 millió ütötte a markát. 

A Trinity árbevétele 2,5 milliárdról 4,5 milliárdra emelkedett egy év alatt,

ebből 641 milliós adózott eredmény lett, ami több mint kilencszerese a 2014-es 69 milliónak. A Young and Partnersnél visszaesett az árbevétel (2,2 milliárdról 1,3 milliárdra), de a nettó profit így is 261 millió forint volt. Azaz a Trinitynél 14,2 százalékos a nettó profitráta, a Young and Partnersnél pedig 19,9 százalékos.

A két üzletember tehát csak 2015-ben 1,5 milliárd forintot keresett jelentős részben a kormányzati megbízásaiknak köszönhetően.