Sárga izzadságfoltok miatt kapott 30 milliós bírságot az Unilever
Jogsértő összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal - írja a GVH közleményében.
A tájékoztatás szerint a 2015. február és június között a tévében és mozikban is vetített Unilever reklámfilmek "ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve" hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.
A GVH megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White dezodor sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White-ot termékcsaládként népszerűsítette, és a család más termékei - a golyós dezodor és a stift - esetében ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.
A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékeken belül a golyós és a stift termékek együttes aránya jelentős, és ezeknek a termékeknek a forgalma is megugrott a reklámkampány idején.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításakor, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.