50 milliárdot kommunikált el az állami szféra a ciklus közepéig
Összesen csaknem 50 milliárdot fordított kommunikációra 2014 óta az állami szféra - írja a Népszabadság. A lap számításai szerint a legnagyobb árbevételű, a médiában rendszeresen feltűnő állami cégek a mostani kormányzati ciklus első felében 26,3 milliárd forintot költöttek kommunikációra és rendezvényszervezésre.
Mindezt már azon a 25 milliárdos kereten felül, amit az Orbán-kormány 2015-ben különített el a kommunikációs kiadásokra. A megrendelések aránytalanul nagy részét kapták Kuna Tibor, Szijjártó-közeli exfidelitasos vállakozó cégei.
Ha a kommunikációs költésekkel kapcsolatban kritizálják a kormányt, gyakran azzal vágnak vissza, hogy "a Gyurcsány-Bajnai-időszakban 84 milliárdot fordított ilyen célokra a kormány". Ha azonban a költés üteme nem változik, a mostani ciklusban az ilyen irányú ráfordítás meghaladhatja a 100 milliárdot is, aminek legnagyobb nyertesei a Fidesz-közeli kommunikációs cégek tulajdonosai: ebben a kategóriában a Rogán Antal szomszédjaként ismert Csetényi Csabán kívül jelenleg Kuna Tibor a legnagyobb.
Kuna vállalkozásai - a Young & Partners és a Trinity Communications - legalább 13 milliárd forintnyi megrendelést kaptak 2014 óta, a legnagyobb költségvetésű állami vállalatok mindegyik szerződött valamelyikkel. Ezen felül a Népszabadság számításai szerint további 7,2 milliárd folyt be hozzájuk a Nemzeti Kommunkációs Hivatal megrendeléseiből.
Kuna vállalkozásai elképesztő ütemben növekednek, a Trinity árbevétele a legutóbb leadott céges beszámoló alapján 2 milliárddal ugrott meg egy év alatt. A vállalkozó 2015-ben 880 millió osztalékot vehetett ki a cégeiből, saját bevallása szerint úgy kalkulál, idén 12 milliárdos lesz a csoport árbevétele.