Zalaegerszeg lehet az önvezető autók Detroitja
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
A Nemzetgazdasági Minisztérium cége megállapodott Zalaegerszeg önkormányzatával a városban létrejövő autóipari tesztpálya kivitelezésének mikéntjéről, úgyhogy most már tényleg megindulhat a remények szerint az egész magyar járműipart fellendítő beruházás – írja a Világgazdaság.
A mindenekelőtt a magyar önvezetőautó-ipar felkarolására létrehozandó tesztpályát még tavasszal jelentette be a kormány. A 35 milliárdos beruházással olyan központot építenek ki benzinkutakkal, szállodával és egyéb kiszolgáló létesítményekkel, amelyek lehetővé teszik, hogy akár hetekre, hónapokra ide költözve a térség országaiban működő járműgyártók tesztelhessék autóikat.
Zalaegerszeg korábban közölte, hogy 3,1 milliárdot szán a pálya előkészületeire, most arról állapodtak meg az NGM-féle Autóipari Próbapálya Zala Kft.-vel, hogy az önkormányzat biztosítja a tesztpályához szükséges földterületet és ingatlanokat, illetve vállalja ezek közművesítését.
A kft. ügyvezetője, Háry András arról beszélt a lapnak, hogy nemcsak a személyautó-ipar, hanem a busz- és a teherautógyártók kiszolgálására is alkalmas lesz a pálya. A zalaegerszegi központ szerinte elsősorban a független, több márkának szállító, alkatrészeket, berendezéseket előállító cégeknek lehet ideális, hiszen a nagy autógyárak már rendelkeznek saját tesztpályákkal, nekik nincs szükségük ilyesmire. Szerinte Európában 10-15 éve nem volt ilyen jellegű fejlesztés, mint a zalaegerszegi, és korábban a kormány is arról beszélt, hogy közép-európai téren a magyarországi lesz az egyik legnagyobb ilyen tesztközpont.
A kormány egyébként hatalmas GDP-növelést vár a tesztpályától: maga a beruházás két év alatt 0,1 százalék pluszt hozhat, a tovagyűrűző hatásként megvalósuló új járműipari beruházások 100 milliárd forintonként további akár 0,3 százalékpontos többletbővülést is eredményezhetnek – idézi a lap az NGM első ránézésre legalábbis erősen optimista várakozásait.
A fenti számok főleg annak fényében kezelendők kissé óvatosan, hogy a tesztpálya legösszetettebb része, azaz a nagy sebességű oválpálya csak valamikor 2018 és 2020 között készül majd el.