A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Vodafone fontos információkat hallgatott el a Vodafone Family kedvező csomagdíjának igénybevételéhez kapcsolódó a „Négy előfizetés csak 6 880 Ft havonta” szlogennel futó reklámfilmjében, ezért 90 millió forint bírságot szabott ki a cégre - derül ki a GVH közleményéből.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a 2015. november 2. és december 23. között látható tévéreklámok és a Tesco áruházakban bemutatott filmek nem tették egyértelművé a Vodafone Family 6880 forintos csomagjának egy csomó fontos részletét, például
- a négyfős ajánlat összetételét (két felnőtt és két, 6 és 18 év közötti gyerek veheti igénybe a hirdetett csomagot),
- a két felnőtt számlás előfizetésének meghatározott csomagját (csak S csomaggal vehető igénybe az ajánlat),
- a speciális fizetési konstrukciót (e-Pack szolgáltatás), valamint a Kid tarifa éves feltöltési kötelezettségét.
A GVH-nak az volt a legnagyobb baja a reklámmal, hogy bár egy csomó minden kiderült belőle, ha egy reklámban a termék vagy szolgáltatás egy fontos jellemzőjét, például a promóciós árát kiemelik, akkor megtévesztő, ha közben elhallgatják az adott ajánlat további lényeges, az igénybe vételt korlátozó feltételeit annak ellenére, hogy a reklám formája lehetővé tenné, hogy ezeket is közöljék. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.