Épül már az M44
Az M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának megépítésével elkezdődött a 2x2 sávos gyorsforgalmi út fejlesztése.
A Békéscsaba és Kecskemét közötti mintegy 120 kilométeres útpálya 2022-re tervezett teljes kiépítése nettó 327 milliárd forintba kerül, ebből a most induló 61 kilométeres nyomvonal beruházásának költsége 144 milliárd forint - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikai ügyekért fellelős államtitkára az MTI szerint szerdán Kondoroson, mielőtt elhelyezte az új út alapkövét.
Az építkezést három szakaszra bontották, és a megvalósításban a Duna Aszfalt, a Hódút, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Solt út és az A Híd nevű cégek konzorciumai vesznek részt. A legnagyobbat az új Közgép, a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester köreihez sorolt Duna Aszfalt szakítja a beruházáson.
Az államtitkár szerint a Békéscsaba és Kondoros közötti szakasz kivitelezése a következő esztendő végén indulhat, majd azt követően a Nagykőrös és Tiszakürt, végül pedig a Nagykőrös Kecskemét közötti szakasz.
Tasó László emlékeztetett arra, hogy a teljes beruházást az ország saját forrásból finanszírozza, mert azt nem támogatja az unió. Az ő megfogalmazásában tehát
a fejlesztésre a magyar emberek munkájának eredményeként kerülhet sor,
és teljesülhet az a kormányprogram, hogy minden megyeszékhely, így Békéscsaba is bekapcsolódhasson az ország gyorsforgalmi út, illetve autópálya hálózatába. De egy másik értelmezésben ez azt jelenti, hogy Mészáros Lőrincék most legalább a magyarok adóforintjaiból gazdagodnak, nem Brüsszel forrásaiból.