Eladták a Sziget Fesztivált
A Sziget Kulturális Szervezőiroda ma bejelentette: megállapodás született arról, hogy az egyik globális tőkealap, a Providence Equity Partners megveszi a Szigetet. A vételárról nem közöltek információt.
A Providence 47 milliárd dolláros befektetést kezel a klasszikus tőkebefektetéstől a hitelezésig 1989 óta, eddig több mint 150 vállalatban hajtott végre befektetéseket, és a média, a kommunikáció, az oktatás és az IT iparágak egyik vezető tőkealapja, részesedésük van egyebek mellett a Warner kiadóban és az Ironmanben is.
A Forbes.hu úgy tudja, a Sziget új többségi tulajdonosa formailag egy luxemburgi cég, a LuxCo Ltd. lesz, a Providence pedig egy brit befektetőcégen, az Edition Capitalon keresztül jelenik meg.
Bár a befektető többségi tulajdont szerez, az eddigi tulajdonosok jelentős tőkehányadot és a menedzsmentjogokat is megtartják, illetve a jelenlegi csapat látja el továbbra is a portfólióban található fesztiválok, a Sziget, a Balaton Sound, a Telekom Volt Fesztivál, a Gourmet Fesztivál és a Gyerek Sziget operatív vezetését.
Gerendai Károly, a Sziget alapítója azt mondta, hogy az elmúlt években sok megkeresést kaptak, de a legszimpatikusabb a Providence ajánlata volt. „A Providence pénzügyi forrásai és nemzetközi háttere, kiegészülve a mi csapatunk szakértelmével egy még erősebb pozícióba hoz minket” – mondta.
A cég operatív működéséért továbbra is az alapító Gerendai Károly és a Sziget többi tulajdonosa felel majd: Takács Gábor továbbra is a nemzetközi projekteket vezeti, míg Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert a Telekom Volt Fesztivál és a Balaton Sound igazgatói, valamint a Szigethez kötődő fesztiválok zenei programjait irányítják.
A jelenlegi menedzsmentcsapatot támogatni fogja James Barton, aki a Creamfields fesztivál alapítója és a LiveNation elektronikus zenei igazgatója volt, valamint Paul Bedford, a Cream Group korábbi pénzügyi igazgatója. A tranzakció folyamán a Sziget exkluzív pénzügyi tanácsadója a Michel Dyens & Co. volt.
A Sziget Kft. a közép-európai régió vezető fesztiválszervező cége. Legismertebb fesztiválja a Sziget, a Volt, a Balaton Sound, a Gourmet Fesztivál és a Gyerek Sziget. Az elérhető legfrissebb, 2015-ös évről szóló beszámoló szerint a Sziget Kft. több mint félmilliárd forint nyereséget ért el. A közvetlen tulajdonosok ebből 470 millió forint osztalékot fel is vettek. Az előtte lévő évben a teljes 351 milliós nyereséget felvették.