A rivális cég hercegnői belerondítottak a Barbie-karácsonyba

2017.01.26. 13:05

Elég gyengére sikerült a karácsonyi szezon a Mattelnél, a Barbie-babákat is gyártó cég bevétele 8 százalékkal esett az előző év azonos időszakához képest, írta a Portfolio.hu. A cégnek nem kedveztek a devizaárfolyam-változások, de az sem, hogy a Disney Princess-babák forgalmazását a rivális Hasbro nyerte el.

Nem csak a bevétel, a nyereség is zuhant a cégnél: az előző év azonos időszakához viszonyítva 19 százalékkal esett a nettó eredménye. Az egy részvényre jutó eredmény 50 cent lett, nagy csalódás azok után, hogy az elemzők 71 centet vártak. A profit azért is lett ilyen alacsony, mert a cég a karácsonyi szezonban leárazásokkal próbálta kisöpörni a készleteket.

A Mattel hamarosan távozó vezérigazgatója, Christopher Sinclair a gyenge karácsony ellenére optimista az idei évvel kapcsolatban. Helyét a Google egyik korábbi vezetője, Margaret Georgiadis veszi át.