![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
Itt lehet a vége az olasz Malévnek
Nem jött össze a menekülés a csőd elől, a dolgozók elutasították a vezetés mentőtervét, így csődvédelmet kért az Alitalia, írja a BBC. A cég azt ígéri, hogy a menetrendjük változatlan marad. Mondjuk ehhez nem árthat tudni, hogy a Malév is az összeomlásakor ezt ígérte, még akkor is, amikor tudniuk kellett, hogy napokra elég pénzük van.
Az Alitaliába az elmúlt tíz évben irgalmatlan pénzt, összesen több mint 7 milliárd eurót (nagyjából 2200 milliárd forintot) tett az olasz állam a jellemzően folyamatosan veszteséges hagyományos légitársaságba. Utoljára pedig 2014-ben mentette meg őket a csődtől az, hogy az emírségekbeli Etihad légitársaság megvette a cég 49 százalékát és további pénzt pumpált a működésbe.
![000 NW03O](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1685/16855/168555/16855528_80ef4187ab54f4370f5fafefea88e729_wm.jpg)
Mindenesetre mostanra már a készpénzből is kezdett kifogyni a naponta csaknem félmillió eurós (nagyjából 155 millió forintos) veszteséget összehozó cég. A dolgozók elutasították a 12500 fős dolgozói létszám 1700 fős leépítését és a repülőszemélyzet 8 százalékos bércsökkentését. A vállalat vezetése erre kiadott kedden egy közleményt, ami szerint így az Etihad 2 milliárd eurós befektetésétől is elesnek, a vállalat pedig csődvédelmet kért.
Az olasz kormány kizárta, hogy államosítanák az ismét bajba került céget, és az olaszok többsége se szeretne valószínűleg többet költeni a pénztemetőre. Egy frissebb, pénteki online felmérés szerint ugyanis a népesség 77 százaléka azt szeretné, ha céget hagynák végre becsődölni.