24 milliárd forintos hitelt kapott Kínától a Fejlesztési Bank
További Gazdaság cikkek
- Távozik a Magyar Posta vezére, Nagy Márton megköszönte a munkáját
- Aki most siet, az kicselezheti az inflációt
- Ezermilliárd forint fölé nőtt Mészáros Lőrinc vagyona, megjelent a leggazdagabb magyarok listája
- Tiborcz István üzleti kérdésekben nem kéri ki Orbán Viktor véleményét
- Jelentős áremelkedésen mentek át ezek a termékek 2024-ben
79 millió eurós, vagyis több mint 24 milliárd forintos hitelt kap a Kínai Fejlesztési Banktól a Magyar Fejlesztési Bank, erről állapodott meg a két állami pénzintézet Pekingben. Az MFB közleménye szerint a hitel lehetőséget biztosít a Borsodchem Zrt. magyarországi környezetvédelmi célú beruházásának refinanszírozására, és mintául szolgálhat más magyarországi, kínai érdekeltségű projektek finanszírozásához.
A hitelnek - azon kívül, hogy elég sok pénzről van szó, amivel valójában a kínai bank a kínai tulajdonban lévő Borsodchemnek ad hitelt a magyar bankon keresztül - az a jelentősége, hogy
A Borsodchem, amelyet 2011-ben vásárolt meg a kínai Wanhua Csoport, már korábban megállapodott az MFB-vel a 79 millió eurós hitelről.
A hitelmegállapodást 2017. május 13-án Pekingben a „One Belt, One Road (OBOR)” csúcstalálkozó alkalmából, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter jelenlétében írta alá Bernáth Tamás az MFB elnök-vezérigazgatója és Wu Lizhi, a CDB vezérigazgatója. Ezen a csúcstalálkozón a kínai Selyemutat megalapozó nemzetközi szállítási, energiaipari és távközlési megállapodásokról tárgyaltak az érintett országok vezetői. Emellett Orbán Viktor Recep Tayyip Erdogan török elnökkel és Vlagyimir Putyin orosz elnökkel is tárgyalt, és megkoszorúzta a Tienanmen téri kommunista emlékművet.
Kína 2013 óta már több mint 50 milliárd dollárt fordított kereskedelmi infrastruktúra fejlesztési beruházásokra az Egy Övezet - Egy Út Kezdeményezéshez csatlakozó országokban. Ugyanakkor a gigaprojekt keretében a résztvevő országoknak is jelentős beruházásokat kell megvalósítani saját büdzséből, nálunk ennek elhíresült példája a 2400 év alatt megtérülő Budapest-Belgrád vasútvonal, amit döntő részben szintén a kínaiak hiteleznek. A Selyemútról, Eurázsia gazdasági gyarmatosításáról és ennek magyar vonatkozásairól ebben a cikkünkben olvashat bővebben.