Magyar Nemzet: Rogán szomszédja kiesett a pikszisből
Már nem szeretik annyira a kormányzatban Csetényi Csabát és korábban majdnem minden állami kommunikációs tendert megnyert reklámügynökségét, a Network 360 Kft.-t – írja több névtelen forrásra hivatkozva a Magyar Nemzet. Csetényi egy lakóparkban lakik Rogán Antallal, Habony Árpáddal pedig rendszeresen összejár, cégei 2014 óta nagyjából 23 milliárd forint állami megbízást nyertek el, degeszre keresték magukat például a kormány kvótanépszavazásos-uszítós „Tudta?” plakátjain és a tavalyi „Üzenjünk Brüsszelnek” kampányán is.
A Magyar Nemzet most azt írja: a legutóbbi közbeszerzésen már látványosan alulmaradt a kormány másik kedvenc kommunikációs embere, Kuna Tibor és egy viszonylag új szereplő mögött. Bár Csetényi cégei tavaly jól szerepeltek az állam 24,7 milliárdos kommunikációs gigaközbeszerzésen, ez csak arra jogosította fel őket, hogy a két másik nyertes konzorciummal tovább versenyezhessenek a megbízásokért. Ezekben pedig már nagyon rosszul teljesített a Network 360–Affinity konzorcium:
- miközben Csetényi cégei a pályázatokból „csak” 165 millió forintot nyertek,
- addig a Kuna Tibor-féle Trinity több mint 10 milliárdot,
- az eddig nem annyira ismert New Land Media Kft. pedig 14 milliárdot vitt.
Ez utóbbi cég Balásy Gyula tulajdonában van, és bár eddig nem volt jelentős szereplő, azért részt vett már kormányzati kampányokban. Ők tervezték például a bevándorlós plakátkampány grafikáját.
A Magyar Nemzet úgy tudja, Csetényi azért eshetett ki a pikszisből, mert gondok voltak a felé irányuló rengeteg állami pénz továbbadásával. Tavaly állítólag több kormányközeli, állami hirdetésekből eltartott médiacég is jelezte a kormánynak, hogy késnek a kifizetések, mire Orbán Viktor átvilágíttatta a rendszert. A kormányoldal ekkor kerülhetett elszámolási vitába Csetényiékkel.
Csetényi a lapnak csak annyit mondott: egy pillanatkép alapján nem érdemes értékelni a cégei helyzetét, amelyek 2017-ben is hasonló számokat akarnak hozni, mint tavaly.