További Gazdaság cikkek
- Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági Versenyhivatal
- Vasárnap és januárban is kisebb leállások jönnek az OTP Banknál, figyelmeztették az ügyfeleket
- Kiderült, mi lendítheti fel Magyarország gazdaságát
- Lassan elővehetjük a nagypapa biciklijét, ha ennyivel drágul az üzemanyag
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
Kötelezővé tenné a hotelek minőségét jelentő csillagok használatát a szállodaszövetség (MSZÉSZ), írta a Világgazdaság.
Bár a szervezet időről időre előáll valamilyen javaslattal, amiből aztán leginkább nem lesz semmi, erre most pozitívan reagált Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője is.
A Hotelstars Union néven ismert kritériumrendszert tizenhét EU-államban alkalmazzák, Magyarországon az MSZÉSZ működteti, négyszáz tagszállodája közül háromszázhetven a tagja. A teljes hazai szállodai kapacitásnak ugyanakkor csak a hatvan százaléka használja a kontrollált minőséget jelentő csillagokat.
De mit is jelent egy-egy csillag egy szálláshelyen? Vázlatosan ezt is összeszedtük a Hotelstarts alapján.
1* - Turista: szerény igényeket kielégítő szálloda
- Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
- A szobákat naponta takarítják,
- Minden szobában színes TV van,
- A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
- A szállodában porta működik
- Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
- Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
- Csomagmegőrzésről gondoskodnak
2* - Standard: mérsékelt igényeket kielégítő szálloda
- Büféreggeli
- Olvasólámpa az ágynál
- Törülközők, sampon
- Polcos ruhásszekrény
- Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
- Hitelkártyás fizetési lehetőség
3* - Komfort: átlagos igényeket kielégítő szálloda
- A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
- Idegen nyelven beszélő munkatársak
- Telefon a vendégszobákban
- Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
- A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
- A vendégszobában tükör, bőröndtartó
- Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
- Kérésre plusz párna és takaró
- Vendégpanaszok szervezett kezelése
4* - Első osztály: magas igényeket kielégítő szálloda
- Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
- A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
- Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
- Kérésre fürdőköpeny, papucs
- A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
- Internet elérés és internet terminál
5* - Luxus: a legmagasabb igényeket kielégítő szálloda
- 24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
- Kocsirendező, ajtónálló, londíner
- Concierge szolgáltatás
- étterem
- Minibár, 24 órás szobaszerviz
- A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
- Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
- Szobai széf
- Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
- Esti ágyazás
- A szolgáltatások anonym tesztelése
(Borítókép: Takarító dolgozik a Radisson Blu Béke Hotel (4 csillagos) egyik szobájában. Fotó: Kallos Bea/MTI)