Naponta legalább tízen kisvasutaznak Felcsúton
További Gazdaság cikkek
- Hatalmas fordulatot jelez Magyarországon, ami a külföldi munkavállalókkal történik
- Leleplezték, hol szilveszterezik a magyarok többsége
- Legtehetségesebb dolgozóikat veszíthetik el azok a munkaadók, amelyek nem rugalmasak
- Dermesztő dolog derült ki a fehér autót vezető magyarokról
- Karácsonykor több településen elment a mobilnet és telefon szolgáltatás
Idén január 21. és április 28. között 50 olyan nap is volt, amikor senki nem váltott jegyet a felcsúti kisvasútra, március 4-én viszont utasrekordot döntött Mészáros Lőrinc büszkesége, akkor ugyanis 1280 jegyet adtak el – ez derült ki azokból az adatokból, amelyeket az Átlátszó.hu kért ki a kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól. A 2017. január és július közötti adatok adatokból kiderül:
- Ebben az időszakban kétszer indult el a vonat utasok nélkül, mindkettő február 10-én.
- Télen nem pörgött a vasút, több olyan nap is volt januárban, hogy kevesebb, mint 10 jegyet adtak el (január 14-én viszont csak egyetlen egyet),
- Tavasszal viszont beindult a biznisz, március óta azért kevés olyan hét volt, hogy 300-nál kevesebben váltottak jegyet.
- Sőt, nyolc olyan hét is volt, amikor több mint ezren vasutaztak az arborétumba és vissza, március elején pedig még kétezer fölé is benézett az utasszám.
- Május eleje óta pedig naponta 10 jegyet azért eladnak mindennap.
Az is kiderül a táblázatból, hogy hogyan sikerült a kisvasútra szervezett Valentin-napi álomvonatozás, amelyen két kedves ismerősünk is szorosabbra szőtte szerelmét: február 14-én 112-en váltottak jegyet a szerelemvonatra.
Az Orbán Viktor szülőfaluját az alcsúti arborétummal összekötő kisvasút 857 millió forintból épült, amiből 600 millió forint uniós forrás volt.
legalábbis a kiemelt uniós fejlesztéssé minősített projekt építésénél ezeket a számokat lengették az építők, igaz, ez már a vasút indulásakor is teljesen esélytelennek látszott. Mindez akkor jönne ki, ha napi 10 vonatpáron szerelvényenként 256-416 fő utazna. Ehhez képest azért még a márciusi utasrekord is csak a pesszimista becslés felét éri el, és azért a kikért táblázatban látszik, hogy viszonylag ritkán jön össze a napi ezer, sőt,még a napi 500 utas is.
Az Átlátszó szerint furcsa, hogy az eladott jegyek száma a táblázat legtöbb rubrikájában 0-ra vagy 5-re végződik, az elmúlt fél évben mindössze 4 olyan nap volt, hogy nem kerek számú utas váltott jegyet a kisvasútra.