Két évig ingyen reklámozhattak Garancsiék a fővárosi villanyoszlopokon
Garancsi István reklámérdekeltsége már két éve úgy keres reklámjaival a budapesti villanyoszlopokon, hogy arra közben sem engedélyt nem kért, sem oszlop- vagy közterület-használati díjat nem fizet, írta a Hvg.hu és a Zoom.hu.
A cikkek szerint a két éve tartó jogsértést, illetve kivételezést akarja most utólag legalizálni a főváros egy szerdán napirendre kerülő előterjesztéssel, amelyben megpályáztatnák az elefántfül-hirdetéseket. (Frissítés: az előterjesztést elfogadták.)
Az öt éve még Orbán Viktorral barátságban lévő Simicska Lajos Mahirját zavarták az elefántfülnek nevezett oszlophirdetésekben utazó spanyol–magyar Esma cég reklámjai, be is tiltották arra hivatkozva, hogy balesetveszélyesek.

Az Esma ezek után gyakorlatilag csődbe ment, majd az Orbánnal jó viszonyban lévő Garancsi István megvette. Erre a Fidesz kezdeményezte a reklámtilalom feloldását, a döntést azzal magyarázták, hogy mégsem olyan veszélyesek a villanyoszlopos táblák, mint hitték. Simicska és Orbán ekkorra már összeveszett.
Az oszlopreklám-tilalom feloldása után az Esma reklámokat helyezett ki a villanyoszlopokra anélkül, hogy erre a fővárostól engedélyt vagy hozzájárulást kért volna, és nem mellesleg közterület-használati vagy oszlophasználati díjat fizetett volna a reklámok után. Vagyis: a cég lassan két éve jogosulatlanul és ingyen használja városszerte ezeket a felületeket.
A Magyar Nemzet májusi összeállítása szerint egyébként jól hoztak a villanyoszlopok az Esmának: a társaság 2016-ban több mint háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé növelte árbevételét, amelyből 117 millió forintnyi adózott profit is megmaradt. Azt nem tudni, hogy ez utóbbit mennyiben rontotta volna, ha a cég az elefántfülek kihelyezése utáni díjakat is megfizeti a fővárosnak.