Két évig ingyen reklámozhattak Garancsiék a fővárosi villanyoszlopokon
Garancsi István reklámérdekeltsége már két éve úgy keres reklámjaival a budapesti villanyoszlopokon, hogy arra közben sem engedélyt nem kért, sem oszlop- vagy közterület-használati díjat nem fizet, írta a Hvg.hu és a Zoom.hu.
A cikkek szerint a két éve tartó jogsértést, illetve kivételezést akarja most utólag legalizálni a főváros egy szerdán napirendre kerülő előterjesztéssel, amelyben megpályáztatnák az elefántfül-hirdetéseket. (Frissítés: az előterjesztést elfogadták.)
Az öt éve még Orbán Viktorral barátságban lévő Simicska Lajos Mahirját zavarták az elefántfülnek nevezett oszlophirdetésekben utazó spanyol–magyar Esma cég reklámjai, be is tiltották arra hivatkozva, hogy balesetveszélyesek.
![Kampányplakátok 2010-ben.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1817/18177/181770/18177013_6241b352dacfb7a02bc309c7ad2660f5_wm.jpg)
Az Esma ezek után gyakorlatilag csődbe ment, majd az Orbánnal jó viszonyban lévő Garancsi István megvette. Erre a Fidesz kezdeményezte a reklámtilalom feloldását, a döntést azzal magyarázták, hogy mégsem olyan veszélyesek a villanyoszlopos táblák, mint hitték. Simicska és Orbán ekkorra már összeveszett.
Az oszlopreklám-tilalom feloldása után az Esma reklámokat helyezett ki a villanyoszlopokra anélkül, hogy erre a fővárostól engedélyt vagy hozzájárulást kért volna, és nem mellesleg közterület-használati vagy oszlophasználati díjat fizetett volna a reklámok után. Vagyis: a cég lassan két éve jogosulatlanul és ingyen használja városszerte ezeket a felületeket.
A Magyar Nemzet májusi összeállítása szerint egyébként jól hoztak a villanyoszlopok az Esmának: a társaság 2016-ban több mint háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé növelte árbevételét, amelyből 117 millió forintnyi adózott profit is megmaradt. Azt nem tudni, hogy ez utóbbit mennyiben rontotta volna, ha a cég az elefántfülek kihelyezése utáni díjakat is megfizeti a fővárosnak.