2,8 milliárdba kerül kilométerenként a hódmezővásárhelyi elkerülő
Az RTL Klub Híradójának stábja járt csütörtökön a hódmezővásárhelyi elkerülő sajtóbejárásán. A 47-es út elkerülője Hódmezővásárhely határában készül, a munka februárban indult, jövő tavasszal kell befejezni.
A televízió azt próbálta körbejárni, hogy mi került ezen az elkerülőn kilométerenként 2,8 milliárd forintba. A 12,7 km-es elkerülő szakasz ugyanis bruttó 35,4 milliárdból épül meg. Hozzáteszik, a közelben épült meg hasonló paraméterekkel a mórahalmi elkerülő, az kilométerenként valamivel több, mint 800 millióba került.
A műsorban idézik Lázár Jánost, aki nemrég a magas ár és a kartellezés miatt leállított M4-es autópálya építésére mondta azt, hogy
Az mégsem normális dolog, hogy magyar adófizetői pénzből egymilliárd forint helyett mondjuk 4 milliárd forintért épüljön egy km út.
Ebből az következik, hogy 2,8 milliárd/km-es ár viszont rendben van. De nem csak ebből következik, Lázár János maga mondta a Kormányinfón, hogy az út arányaiban nem drágább, mint a mórahalmi elkerülő volt. Árérték arányban ugyanannyiba kerül, mint az eddigi építkezések, csak sokkal több műtárgy van benne (vasúti aluljáró, fölüljáró, körforgalom, emeletes körforgalom) Utóbbit egyébként fixen egysávosra építették, ami azért érdekes részlet, mivel Lázár János korábban azzal is magyarázta a magas költségeket, hogy az utat úgy tervezték, hogy könnyen kétszer kétsávosra lehessen bővíteni.
A televízió megkérdezte, hogyan lehet bővíteni az utat, mivel jár az, amire azt a választ kapták a NIF szóvivőjétől, hogy töltésépítésre lenne szükség, tehát földmunkálatokra, illetve a pályaszerkezetet is meg kellene építeni. De költségeket nem tudtak mondani.