Bízik a Lidlben a CBA-s Baldauf
További Gazdaság cikkek
- Trükköznek a visszaváltott palackokkal, reagált a Mohu
- Orbán Viktor pénteken megnevezi Matolcsy György utódját
- Drasztikusan visszaesett a születések száma, de házasságot is egyre kevesebben kötnek
- Reagáltak Matolcsy Györgyék az Indexnek adott Nagy Márton-interjúra
- Több májkrémnél is problémát talált a Nébih
A Lidl az egyik legdinamikusabban fejlődő, jól szervezett diszkontlánc, és a következő 20-25 évben ez a vállalat még Magyarországon lesz, míg más kereskedelmi cégek kivonulhatnak hazánkból - ezzel indokolta Baldauf László, a CBA alapítója múlt héten bejelentett döntését, ami alapján Baldauf hét CBA-franchise boltjának üzemeltetési jogát a Lidlnek adta el (pontosabban hat CBA és egy Príma).
Baldauf a Magyar Időknek adott interjúban arról is beszél, hogy globálisan megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások, manapság a diszkontok a legnépszerűbbek a középosztály körében. Baldauf szerint emiatt van bajban a Tesco is: "a 20-30 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontjaikkal ugyanis nem tudtak közelebb jutni a belvárosiakhoz, tovább terjeszkedtek, és nem vették észre, hogy csökken az igény a távolabbi áruházakra."
A kilencvenes és kétezres években sem a politikusok, sem a gazdasági elit nem számolt annak következményeivel, hogy a multiáruházláncok betelepítése mivel jár mostanra, ezért a hazai cégek piacszerzését a jövőben támogatni kell.
Baldauf szerint jó az a magyar gazdaságpolitikai szándék, ami a kiskerszektoron belül a hazai tulajdon növelését tűzte ki célul, és a hazai kereskedők számára minden körülmény megérett ahhoz, hogy túlsúlyba hozzák a nemzeti tulajdont a külföldi láncok uralta ágazatban. Szerinte szükség van a multikra az egészséges versenyhez, azonban a magyar üzleteknek nagyobb teret kell engedni."Tudomásul kell venni, hogy Magyarország lakosságához képest aránytalanul telített a piac, ezért néhány éven belül a jelenlegi 14 és fél ezerből öt-hatezer bolt el fog tűnni a piacról" - mondta, és azt is elárulta, hogy az ő tippje az, hogy a legnagyobb piaci szereplők közül jövőre a Tesco áruházlánc hagyhatja el a magyar piacot.
Baldauf szerint a hazai 100 Tesco-egységből negyven-ötven lehet érdekes, de ezeket is teljesen át kéne alakítani. "A többi ingatlant sport- vagy közösségi célokra hasznosíthatnák, vagy a mostanában reneszánszukat élő, fedett termelői piacokat lehetne kialakítani, ahol frissen készült ételek is kaphatók" - mondta. Szerinte a felszabaduló üzletek megszerzésében segíteni kéne a magyar vállalkozókat.
A CBA-ról azt mondta, a 2100 üzletből álló hálózat biztosan nem fog eltűnni a piacról, ahhoz túl erős a rendszere, de a piac átrendeződése elkerülhetetlen, ezért szerinte törekedniük kell a magyar kereskedőknek arra, hogy egyre nagyobb szerephez jussanak, ehhez közös beszerzési lehetőségeken is gondolkodni kell. Hajrá, Magyarország! Hajrá, Orbán Viktor! – zárta a Magyar Időknek adott interjút Baldauf László.
Írja meg véleményét a Facebook-oldalunkon!