Csokigigász született Amerikában
A Ferrerro megvette a Nestlé teljes amerikai portfolióját szőrüstül-bőröstül 2,8 milliárd dollárért (nagyjából 707 milliárd forintért). A nagyságrendek elképzeléséhez jó tudni, hogy ez olyan irdatlan pénz, amiből mi majdnem kétvágányúsítani tudnánk a Budapest-Kelebia vasútvonalat.
Az ilyen nagy holdingokat általában jobban ismerjük a márkáikról, így a Ferrero ismerős lehet a Nutelláról a Tic Tacról vagy Kinder csokiról. A Nestlé az USA-ban szintén elég erős márkákkal bírt, a Crunch, a BabyRuth vagy a Wonka cég által gyártott csokikkal és cukrokkal.
Átveszik a Nestlé irodáit, gyárait és munkásait is, és a Ferrero az USA harmadik legnagyobb édesipari szereplőjévé is válik egyszerre ezzel az óriási felvásárlással. Mindez egyébként még nem zajlott le, csak végleges megállapodást és az árat jelentették be egy sajtóközleményben. A BBC alapján az USA a világ legnagyobb édességpiaca 8 milliárd dolláros éves forgalommal.
A lap által megjelölt elemzők szerint a Nestlé biznisze nem nőtt eléggé a két nagy szereplőhöz, a Marshoz és a Hershey and Lindthez képest. Emellett eleve az egészségesebb ételek, állateledelek, csecsemőtápok, vitaminok, vegakaják, luxuskávék és hasonlók felé vennék az irányt az új stratégiájuk szerint. Ez mondjuk még nem akadályozza meg őket abban, hogy a jól futó Kitkat csokimárkát viszont biztosan megtartsák.