A Szentkirályi tulaja megvette a magyar Pepsit
További Gazdaság cikkek
- A Mol gázüzemet és kutatás-termelési eszközöket vásárol Kelet-Magyarországon
- Átfogó fejlesztési programot indít a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány
- Szijjártó Péter szerint Európa egyik legvonzóbb beruházási környezete jött létre Magyarországon
- A karácsonyi vásárok sem ússzák meg, lecsapnak az adóellenőrök
- Döntött a bíróság: a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak támogatnia kell a Volánbuszt
Balogh Levente felvásárolta a Pepsi magyarországi részlegét, ő lesz a termékek kizárólagos forgalmazója is, áll a közleményükben. A céget régebbi olasz üzlettársaival, a Pasquale családdal együtt vették meg, Pasqualéék cseh cégükkel, a Karlovarské minerální vody-val (KMV) vettek részt az üzletben.
Így most hozzájuk kerül egy sereg márka, gyártókapacitással, így a Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, Slice Lemonades, a Kristályvíz, illetve a Lays és Cheetos chipsek.
Saját bevallásuk szerint
ők lesznek ezzel a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplői.
A felvásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra, annyit lehet tudni, hogy a hitelt hozzá két cseh bank, a ČSOB és a Česká spořitelna adták. A KMV korábban felvásárolta már a bolgár Pepsit, és most megvették a Pepsi cseh és szlovák érdekeltségeit is. Balogh Leventével közösen pedig korábban már átvették a Kékkúti ásványvizet a Nestlétől.
A felvásárlással a KMV Csoporthoz kerül 900 alkalmazott és két gyár, és ennek köszönhetően a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral (nagyjából 48 milliárd forinttal) emelkedik. A KMV Csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel az egész régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik.
Felvásárlós mondatokat is mondtak mindehhez az érintett vezetők, ahogy szokás. Ezek a következők:
"Beérett a Pasquale családdal három évvel ezelőtt kötött szövetségünk. Az együttműködésünknek köszönhetően annyira megerősödtünk, hogy jelentős felvásárlásokat tudunk megvalósítani. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoportot irányítva”– mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.
„Ennek az akvizíciónak köszönhetően a KMV Csoport csúcsminőségű termékek széles választékát kínálja ügyfeleinek és vásárlóinak Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és mostantól az eddig hiányzó kóla itallal egészül ki meglévő Horeca portfoliónk” – jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója. (Ha az is érdekli, hogy mi az a Horeca, akkor jó, ha tudja, hogy ez a Hotel/Restaurant/Cafe szavakból képzett rövidítés, és nagyjából a vendéglátóipart, étkeztetést jelöli.)