Árpád
-2 °C
3 °C

Csak pénzért adták ki, mennyit költött nemzeti konzultációra a kormány tavaly

2018.02.02. 10:42

A két 2017-es nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben – írja az Átlátszó. A lap kikérte az egész éves részletes adatokat Rogán Antal hivatalától, a propagandaminisztérium összesen 114 ezer forint költségtérítést számlázott ki nekik az adatszolgáltatásért cserébe.

A 12,3 milliárdból több mint 5 milliárd a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre ment, ennek legnagyobb nyertese a Mészáros Lőrinc tulajdonába került, a vidéki lapokat kiadó Mediaworks volt.

2,64 milliárd ment tévéreklámokra, ezekből Andy Vajna TV2-je és a szintén Mészáros tulajdonában lévő Echo TV járt a legnagyobb mértékben. A közel 2 milliárd forintos online költésből szép összeget zsebelhetett be a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group. Így oszlott meg a propagandára elköltött közpénz a kiadók között:

Itt pedig az látható, hogy összesítésben a pénz 70 százaléka öt kormányközeli vállalkozóhoz vándorolt:

  

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?