Quo vadis, M1-es?
Budapest és Győr között helyenként szörnyű állapotban van az M1-es autópálya, a kátyúk miatt több szakaszon már 80-100 km/órás sebességkorlátozást vezettek be.
A Kisalföld egyik olvasója 163 nagyméretű kátyút számolt össze a főváros és Győr között, de az egyéb úthibákkal együtt ez jóval több lehet. Hangsúlyozzuk, ez nem reprezentatív felmérés, de közel állhat a valósághoz.
A kormányhoz közeli Magyar Idők jó hírt hozott szerdán: tavasszal kezdődik az autópálya felújítása.
A hivatalos megfogalmazás szerint „a Magyar Közút Nonprofit Zrt. (MK) többlépcsős, rövid és hosszabb távú intézkedési tervet dolgozott ki a helyzet kezelésére”.
Márciusban 14 kilométernyi szakaszon lesz nagyobb felújítás: 2,5 kilométeren Biatorbágynál, 11,75 kilométeren Herceghalom és Bicske között a Hegyeshalom felé vezető oldalon.
A hosszabb távú megoldás az M1-es autópálya 2x3 sávossá bővítése. Ennek a tervezése már elkezdődött, az építkezés pedig 2021-2022-ben kezdődhet el, írja a Magyar Idők.