A Mahart Zrt. hamarosan kiírja a közbeszerzési pályázatát egy cseppfolyósföldgáz-terminál megvalósítására a Csepeli Szabadkikötőben – írja a Világgazdaság a társaság vezérigazgatójára, Sztilkovics Szávóra hivatkozva.
Az új terminál a vízi járművek mellett közúti járművekkel és vasúton is megközelíthető lesz, így hajók és kamionok tankolhatnak majd ott. Várhatóan 2019 végétől lesz lehetőség a cseppfolyós földgáz (LNG) átfejtésére a három szállítási mód mindegyike között.
A kivitelezési tender majdani nyertesének egy vízi és egy szárazföldi LNG-tárolót és egy átfejtő egységet kell felépítenie. Az úszó platform hajók LNG-töltését biztosítja majd, a szárazföldi tartályokhoz kapcsolódó kutakon pedig tehergépjárművek vételezhetnek cseppfolyós, illetve sűrített földgázt (CNG).
A cikk szerint a projektnek egyelőre nem része egy olyan visszagázosító, amely által vezetéken lehetne továbbítani a földgázt. Az viszont megoldható lesz, hogy az LNG-t tehergépjárművekkel tovább szállítsák az ország más dunai kikötőibe, illetve töltőállomásokra. A 2,2 milliárd forintos költségvetéssel megépülő csepeli LNG-terminál 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai támogatásból valósul meg.