Nem kell már a magyaroknak a régi, import dízelautó
Nem kell attól tartani, hogy a németországi behajtási korlátozások miatt olcsóbbá váló idősebb német dízelautók "elöntik az országot" – közölte a Jóautók.hu az MTI-vel, vitatva a GÉMOSZ múlt heti baljóslatú előrejelzését. A Jóautók adatai szerint míg 2013-ban az importált használt autók kétharmada tartozott az idősebb dízel a kategóriába, addig tavaly az importjárműveknek már kevesebb mint fele működött gázolajjal.
A portál közleménye szerint a forgalomba helyezett új autók között a dízelüzeműek aránya 2013-ban még 46 százalék volt, 2017-ben 32 százalékra csökkent. Míg korábban az idősebb dízelautók jóval magasabb javítási költségeire vonatkozó fogyasztói tapasztalatok rontották az autóvásárlók bizalmát, másfél éve már a dízelbotrány és a nyugat-európai nagyvárosok tervezett behajtási tilalmai jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar autósok is egyre inkább kerülik a dízelautókat.
Korábban a hazai vásárlók a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tartották az autófenntartás legfontosabb paraméterének, de mostanra az autóvásárlók körében is tudatosultak a kockázatok a közlemény szerint. Így a magasabb szervizköltségek mellett a kilométeróra-tekerés, azaz a visszaállítás is gyakoribb lehet ebben a körben, ami abból adódik, hogy a dízelautók futásteljesítménye átlagosan magasabb, mint a benzineseké.
Bár bizonyára lesznek olyan árérzékeny vásárlók, akik kedvező lehetőséget látnak majd a használt dízelautók árának csökkenésében, jelentős változást ez a jelenleg zajló folyamatokhoz képest nem okoz majd - állítja a cég. Statisztikáik szerint az elmúlt félév során indított kereséseknek csupán 21 százaléka irányult dízel személyautókra, a benzines keresések aránya ennek a háromszorosa volt. Napjainkban az internetes keresések 11 százaléka már a hibrid, további 6 százalékuk az elektromos autókra vonatkozott.