Árpád
-2 °C
3 °C

48 millióra büntették a UPC-t súlyos jogsértésért

2018.04.20. 14:46 Módosítva: 2018-04-24 10:51:07

Az NMHH az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt 48 millió forint bírságot szabott ki a UPC-re – írja a hatóság pénteki közleményében. Az ok: szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérését.

A még szeptemberben hivatalból indított általános hatósági felügyeleti eljárás lezárásaként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbüntette a telekommunikációs szolgáltatót, miután vezetékes és mobiltelefon előfizetői 2017. július 25-e és szeptember 18-a között nem érték el az On Line System Informatikai és Tanácsadó Kft. (OLS) hálózatában lévő telefonszámokat. Ezzel a UPC több fontos szabályt is megsértett, ráadásul a cég a hívások továbbítását az erről folytatott egyeztetések után sem biztosította.

A gyakorlat következtében 2017. július 25-e és szeptember 18-a között a számhordozás rendszerének működési sajátosságai miatt a UPC előfizetőinek kb. 5 százaléka nem tudta hívni azokat az előfizetőket sem, akik hívószámukat az OLS-től hordozták más szolgáltatóhoz. Súlyosbította a kialakult helyzetet az is, hogy a UPC a hozzá forduló előfizetőket, őket szándékosan félretájékoztatva, a másik szolgáltató ügyfélszolgálatára irányította, arra hivatkozva, miszerint a hiba az OLS hálózatában adódik. Ezzel szemben a vizsgálat feltárta, hogy a sikertelen hívásokat nem hálózati hiba okozta, hanem a UPC saját maga tiltotta le az OLS előfizetők elérését egy, az OLS-el nem rendezett egyéb elszámolási vita miatt – áll a közleményben. 

A vizsgálat azt is megállapítja, hogy a UPC a sikertelen hívások miatti előfizetői panaszokat nem tekintette hibabejelentéseknek, azok ellenére sem tette meg a szükséges lépéseket, csak a vizsgálat elindítását követően intézkedett arról, hogy az előfizetői által kezdeményezett hívások egy harmadik szolgáltatón keresztül eljuthassanak az OLS és a további érintett szolgáltatók előfizetőihez. Emellett a UPC a késedelmes hibaelhárításért nem fizetett kötbért az előfizetőinek.

Az NMHH megállapította, hogy a UPC hozzávetőleg 22 ezer telefonszám elérhetőségét nem – vagy legalábbis nem teljes körűen – biztosította, több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint 4 ezer UPC-előfizetőt érintett. A korábban az OLS-hez tartozó, de onnan elhordozott, tehát már más szolgáltatók hálózatában lévő számok elérhetetlensége miatt kívülálló szolgáltatók és azok előfizetői is érintettek lettek.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?