Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jövőre indul a Spar webáruháza

2018.06.06. 10:08 Módosítva: 2018-06-06 10:09:15

Jövőre belépnek az online kereskedelem területére, franchise-ban terjeszkednének tovább, és lefaragnák az alkalmazottak óriási fluktuációját a Sparnál – derül ki az interjúból, amit a Világgazdaság készített Heiszler Gabriellával, az üzletlánc ügyvezető igazgatójával. 

A Sparnál egy év alatt 8,9 százalékkal 562,5 milliárd forintra nőtt az értékesítés 2017-re, vagyis a cég nem panaszkodhat a forgalomra, de a munkaerőhiány azért nehezíti a helyzetét. Heiszler azt mondta, a szakképzett eladótól kezdve a hentesen át a logisztikusig, teherautó-sofőrig mindenből hiány van, a fluktuáció pedig magas a kiskereskedelemben. A Sparnál 2016 volt a mélypont 39 százalékkal, ezt tavaly 32-re sikerült leszorítani, a céljuk, hogy 2018-ban már csak 28 százalék legyen. "A megtartás az új toborzás", mondta ennek kapcsán az ügyvezető igazgató.

Heiszler szerint az üzletek számának növelésére a jövőben a franchise-rendszer ad lehetőséget. Ezek az üzletek alkotják a legdinamikusabban fejlődő szegmenst, ma még csak a bruttó árbevétel 6 százalékát hozzák, az a céljuk, hogy a következő öt-hat évben ez a mutató kússzon fel 15 százalékra.

A Spar úgy tervezi, 2019 első negyedévében beindítja a webáruházát, első lépésben Budapestre és környékére koncentrálva. Arra számítanak, nagy sláger lesz az üdítő, a mosópor és a pelenka.