Fura iTunes-os csalás: magyarok számláiról is tízezrek tűntek el
További Gazdaság cikkek
- Ilyet se sűrűn látunk, Surányi György elismerte a kormány egyik lépését
- Szakértők figyelmeztetnek: olyan mértékű romlás jön, amire ritkán van példa
- Ezek a számok értek több mint kétmilliárd forintot
- Csőtörés a diplomáciában: két szomszédunk egymásnak feszül
- Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági Versenyhivatal
Magyar érintettjei is vannak a leginkább az Apple iTunes programjának felhasználóit érintő banki csalássorozatnak, amiben az a legfurább, hogy olyanok számlájáról is több tízezer forintot küldhettek át az iTunesnak a csalók, akiknek nemhogy iTunes-t nem használnak, de még Apple-fiókjuk sincsen.
Egy olvasónk arról számolt be, hogy július 11-én két alkalommal küldtek el a számlájáról 36990 forintot "itunes.com/bill" közleménnyel a tudta nélkül. Először a bankjához, a Raiffeisenhez fordult, ahol azonban azt mondták, hogy ez nem az ő hatáskörük, ezért az Apple magyar ügyfélszolgálatának is jelezte a problémát. Ezt követően két napon belül vissza is küldték a számlájára a pénzt. Olvasónk egyébként nem rendelkezik Apple-fiókkal, soha nem használt semmilyen Apple-eszközt.
A fia ugyanakkor iPhone-t használ, és a csalás követő napokban neki is megpróbáltak a csalók pénzt utalni a számlájáról, ezt ugyanakkor a bankja, az Erste nem engedte. Olvasónk másik fiának - aki ugyan rendelkezik Apple-fiókkal, de március óta nem használ semmilyen Apple-eszközt - július 15-én
ugyanakkor sikerült a csalóknak 5 darab kártyás tranzakciót elvégezniük, amivel összesen több mint 91 ezer forintot szedtek le a számlájáról
szintén "itunes.com/bill" közleménnyel. Olvasónk fia a vásárlások nyomát nem látta az Apple-fiókjában.
Ő egyelőre nem kapta még vissza a pénzt, de jelentette az OTP-nél az esetet, és a kártyáját is letiltották. Olvasónk egyébként Mastercardot használ, az egyik fiának szintén Mastercard bankkártyája van, a másiknak viszont Visa-ja.
A iTunes-os csalásról az Apple elvileg tud
- bár olvasónk arról számolt be, hogy a magyar ügyfélszolgálatnál nem tudtak hasonló esetekről -, egy szingapúri eset kapcsán viszont a cég a Today Online nevű szingapúri lappal közölte, hogy vizsgálja, hány embert érinthet a csalás.
A lap egy olyan esetről számol be, ahol 7200 szingapúri dollárt, azaz csaknem 1,5 millió forintot szedtek le a csalók egy 28 éves nő számlájáról.
Az Asiaonline.com több tucat károsultról ír, köztük olyanokról, akiknek az Apple nem akarta visszautalni a pénzt. Csak a OCBC bank 58 esetről számolt be, de több nagy szingapúri bank ügyfelei között is voltak érintettek. A Thebalance.com arról ír, hogy évek óta létezik a jelenség, az érintettek számláiról mindig az iTunes-hoz kerül a pénz. Egyébként az Apple ügyfélszolgálati oldalán is írnak erről a módszerről, a közlemény június elején jelent meg.
Az Apple magyar sajtószolgálatától azt kérdeztük meg, hogy
- hány magyar érintettről tudnak, mekkora összegekről van szó, és minden jelentett esetben visszautalták-e már a pénzt?
- Mi az oka, hogy Apple-eszközöket nem használó érintettek számláiról is levontak pénzt?
- Hogyan kerülhettek a csalókhoz az érintettek adatai?
- Mi magyarázza, hogy az egyik érintett nem látta a fiókjában a megrendeléseket?
- Mit tesznek, hogy megakadályozzák a csalásokat?
A válaszokat amint megkaptuk, közöljük. Ha szintén hasonló módon tűnt el pénz a számlájáról, írja meg a tema+itunes@index.inda.hu-ra!