Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Fura iTunes-os csalás: magyarok számláiról is tízezrek tűntek el

2018.07.27. 05:05

Magyar érintettjei is vannak a leginkább az Apple iTunes programjának felhasználóit  érintő banki csalássorozatnak, amiben az a legfurább, hogy olyanok számlájáról is több tízezer forintot küldhettek át az iTunesnak a csalók, akiknek nemhogy iTunes-t nem használnak, de még Apple-fiókjuk sincsen.

000 1466PC
Fotó: Lionel Bonaventure

Egy olvasónk arról számolt be, hogy július 11-én két alkalommal küldtek el a számlájáról 36990 forintot "itunes.com/bill" közleménnyel a tudta nélkül. Először a bankjához, a Raiffeisenhez fordult, ahol azonban azt mondták, hogy ez nem az ő hatáskörük, ezért az Apple magyar ügyfélszolgálatának is jelezte a problémát. Ezt követően két napon belül vissza is küldték a számlájára a pénzt. Olvasónk egyébként nem rendelkezik Apple-fiókkal, soha nem használt semmilyen Apple-eszközt.

A fia ugyanakkor iPhone-t használ, és a csalás követő napokban neki is megpróbáltak a csalók pénzt utalni a számlájáról, ezt ugyanakkor a bankja, az Erste nem engedte. Olvasónk másik fiának - aki ugyan rendelkezik Apple-fiókkal, de március óta nem használ semmilyen Apple-eszközt - július 15-én

ugyanakkor sikerült a csalóknak 5 darab kártyás tranzakciót elvégezniük, amivel összesen több mint 91 ezer forintot szedtek le a számlájáról

szintén "itunes.com/bill" közleménnyel. Olvasónk fia a vásárlások nyomát nem látta az Apple-fiókjában.

forrás: olvasónk
forrás: olvasónk

Ő egyelőre nem kapta még vissza a pénzt, de jelentette az OTP-nél az esetet, és a kártyáját is letiltották. Olvasónk egyébként Mastercardot használ, az egyik fiának szintén Mastercard bankkártyája van, a másiknak viszont Visa-ja.

A iTunes-os csalásról az Apple elvileg tud

- bár olvasónk arról számolt be, hogy a magyar ügyfélszolgálatnál nem tudtak hasonló esetekről -, egy szingapúri eset kapcsán viszont a cég a Today Online nevű szingapúri lappal közölte, hogy vizsgálja, hány embert érinthet a csalás.

A lap egy olyan esetről számol be, ahol 7200 szingapúri dollárt, azaz csaknem 1,5 millió forintot szedtek le a csalók egy 28 éves nő számlájáról.

Az Asiaonline.com több tucat károsultról ír, köztük olyanokról, akiknek az Apple nem akarta visszautalni a pénzt. Csak a OCBC bank 58 esetről számolt be, de több nagy szingapúri bank ügyfelei között is voltak érintettek. A Thebalance.com arról ír, hogy évek óta létezik a jelenség, az érintettek számláiról mindig az iTunes-hoz kerül a pénz. Egyébként az Apple ügyfélszolgálati oldalán is írnak erről a módszerről, a közlemény június elején jelent meg.

Az Apple magyar sajtószolgálatától azt kérdeztük meg, hogy

  • hány magyar érintettről tudnak, mekkora összegekről van szó, és minden jelentett esetben visszautalták-e már a pénzt?
  • Mi az oka, hogy Apple-eszközöket nem használó érintettek számláiról is levontak pénzt?
  • Hogyan kerülhettek a csalókhoz az érintettek adatai?
  • Mi magyarázza, hogy az egyik érintett nem látta a fiókjában a megrendeléseket?
  • Mit tesznek, hogy megakadályozzák a csalásokat?

A válaszokat amint megkaptuk, közöljük. Ha szintén hasonló módon tűnt el pénz a számlájáról, írja meg a tema+itunes@index.inda.hu-ra!