Mit vesz az ember, ha olyan meleg van odakint, amiről később tudományos értekezéseket írnak majd? Üdítőt, sört, jégkrémet meg ventilátort. Az MTI körbekérdezett pár üzletláncot.
Spar
- erősebben indult a szezon a szokatlanul meleg május miatt
- felkészültek a jégkrém-armaggedonra, nyalunk is rendesen
- minőségi sörből és ízesített sörből feltűnően sok fogy
- üdítőből is, a nyári időszakban 25-30 százalékkal megnő a forgalom
Fotó: Balogh Zoltán / MTI
Tesco
- egy nyári hónapban átlagosan 16,5 millió liter ásványvíz fogy, a teljes nyári szezonban mintegy 52,5 millió liter - ez az éves forgalom 35 százaléka
- sláger a szénsavmentes víz ez adja az eladások volumenének 62 százalékát
- nyáron adják el az éves sörmennyiség 40 százalékát
- a klasszikus, félliteres dobozos sört viszik, mint a cukrot
Auchan
- az ásványvizek és az üdítők forgalma egy rémesen meleg napon akár 50 százalékkal is emelkedhet az éves átlaghoz képest
- öt Celsius fokos melegedés átlagban 5-10 százalék közötti forgalomnövekedést hoz a sörrészlegen
- minőségi és ízesített, alkoholmentes sört szeretnek a vásárlóik
- ha meleg van, 25 százalékkal több jégkrém fogy
Aldi
- a melegben átlagosan 30 százalékkal több ásványvíz fogy
- fagylaltból és jégkrémből tízszer annyit adnak el, mint az év más időszakaiban
- viszik a grilltermékeket is (pácolt húsokat, grillkolbászokat, grillezhető sajtokat és halakat) a meleg napokon kétszer annyit, mint a hidegben
Lidl
- fagylaltokból 10 százalékkal több megy el a melegben
- a vizek forgalmának növekedése is megközelítheti a 10 százalékot
- sörökből és ciderekből 20 százalékos a plusz
Praktiker
- májusban vettünk kiemelkedően sok ventilátort
- most megint veszünk, leginkább egyszerű asztali és álló ventilátorokat
- a padlóventilátor és a kültéri permetventilátor egyelőre az úri huncutság kategóriájában mozog