13 milliárd forintot költünk kuponokra
A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma év végére elérheti a 13 milliárd forintot a Bónusz Brigád becslése alapján – írja az MTI a cég közleményére hivatkozva.
A cég az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben 1 milliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma, ami azt jelenti, hogy az egész piac forgalmának több mint a harmadát bonyolítják majd.
A cég elmondása szerint az elmúlt évek során változott a vásárlóik összetétele, kezdetben kizárólag a 25-49 évesek látogatták az oldalt, később a fiatalabbak (18-24 évesek) és az idősebbek (50 év felettiek) is felfedezték maguknak.
Az indulás környékén 50-90 százalékos kedvezmények voltak, mert a válság után a felhasználók inkább azt nézték, mennyit spórolhatnak. Ma már a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény elijeszti a vásárlókat, és jobban figyelnek a minőségre
– tájékoztatott a cég. Az évek során a legtöbb weboldal szakosodott, nagyjából egy tucat cég viszont egyszerre kínál termékeket, utazást és szolgáltatásokat. Mára nagyjából 40 cég van jelen a kuponos piacon.
A GKI Digital adatai szerint 3,5 millió magyar életében legalább egyszer már vásárolt az interneten, ebből 1,8 millióan már regisztráltak valamely kuponos oldalon is (de nem feltétlenül vásároltak ott). A Bónusz Brigádon 2010 óta 1,5 millióan regisztráltak és 600 ezren vásároltak is.
A Bónusz Brigádnál jellemző, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ. A 18-24 évesek átlagosan 5500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3900 forintért terméket, és 32 ezer forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6400 forintot, 5400 forintot és 36 ezer forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6900 forintot, 6400 és 40 ezer forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6200 forintért vesznek szolgáltatást, 5800 forintért terméket, és több mint 42 ezer forintért utazást.